نسخه چاپی

سفیر آمریكا با نخست‌وزیر قزاقستان دیدار كرد

نخست وزیر قزاقستان و سفیر آمریكا در شهر «نورسلطان» با یكدیگر دیدار و بر گسترش همكاری‌های دوجانبه تاكید كردند.


به گزارش نما، «عسگر مامین» نخست وزیر قزاقستان و «ویلیام مازر» سفیر ایالات متحده آمریکا در «نورسلطان» با یکدیگر دیدار کردند.

اخبار بین الملل- در این دیدار همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های سرمایه گذاری، نفت و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر قزاقستان در سخنانی گفت: در پایان سال گذشته میلادی تجارت متقابل میان 2 کشور 37.3 درصد افزایش و تا 2.2 میلیارد دلار رسید.

مامین افزود: همچنین جریان سرمایه گذاری‌های آمریکایی در اقتصاد قزاقستان در این مدت با 44.7 درصد افزایش به 5.3 میلیارد دلار رسید.

وی در ادامه به توجه ویژه کشورش به مسائل مربوط به ایجاد شرایط مطلوب برای سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌های استراتژیک در این زمینه تاکید کرد و گفت: رویکردهای جدید باعث ایجاد شرایط مساعد و راحت‌تری برای شرکای آمریکایی خواهد شد.

مامین افزود: برای حل موثر مسائل مربوط به اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری در بخش صادرات دولت قزاقستان شورای هماهنگی سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی و صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم را ایجاد کرده است.

نخست وزیر قزاقستان همچنین به چشم انداز پروژه‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی در عرصه صنایع کشاورزی اشاره و بر ظرفیت کارخانه‌های تولیدی در این کشور و دسترسی به بازارهای منطقه تاکید کرد.

سفیر آمریکا نیز با ارزیابی مثبت از رویکردهای قزاقستان در زمینه بهبود فضای سرمایه گذاری بر آمادگی کشورش برای تداوم همکاری با نورسلطان در قالب موجود تاکید کرد.


۱۳۹۸/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...