نسخه چاپی

98.6 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایا می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه بودجه وزارت آموزش و پرورش ۹۸.۶ درصدش حقوق و مزایا است و تنها ۱.۴ درصد آن برای كیفیت‌بخشی صرف می‌شود.

به گزارش نما، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم همخوانی بودجه وزارت آموزش و پرورش با هزینه کردهای این وزارتخانه گفت: مجموعه اعتباراتی که در سال ۱۳۹۸ به آموزش و پرورش داده شده است بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان است معنی این است که نسبت به سال ۱۳۹۲ که کمتر از ۱۵هزار میلیارد بوده، چندین برابر شده است.

اخبار سیاسی- وی تاکید کرد: اما ما و معلمین کشور معتقدیم که اگر بودجه را بخواهیم با پوشش تحصیلی در نظر بگیریم ۶۱ درصد پوشش تحصیلی استاندارد را شامل می شود این مطلبی است که من برای اولین بار می گوییم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه با توجه به همین مقدار بودجه ۹۲ درصد پوشش تحصیلی در ایران داریم، اظهار داشت: در دنیا وقتی می‌خواهند یک درصد پوشش تحصیلی را بالا ببرند متناسب با آن بودجه آن را افزایش می دهند.

حسینی خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم هم از منابع دولتی، هم از مدیریت و منابع و مصارف، هم از طریق توسعه مشارکت ها و هم از طریق آزادسازی ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش این بودجه را مدیریت کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خاتمه گفت: متاسفانه بودجه وزارت آموزش و پرورش ۹۸.۶ درصدش حقوق و مزایا است و تنها ۱.۴ درصد آن برای کیفیت‌بخشی است. اگر با کمبود امکانات و تخصیص روبرو شویم نمی‌توانیم از حقوق و مزایا کم کنیم بلکه تنها می‌توانیم از ۱.۴کم کنیم. لذا تمام تلاش ما این است که به سمت افزایش بودجه برویم که تا به الان دولت این کمک را کرده است.

۱۳۹۸/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...