نسخه چاپی

انتقاد دیرهنگام وزیر صنعت از افزایش بی ضابطه قیمت خودروها

عکس خبري -انتقاد ديرهنگام وزير صنعت از افزايش بي ضابطه قيمت خودروها

وزیر صنعت با بیان اینكه خودروسازان در مدیریت بازار موفق نبوده‌اند، گفت: مدیریت بازار جزء وظایف خودروسازان است ولی متأسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدل های خودرو روبرو هستیم.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، مهدی غضنفری درباره تدابیر دولت برای کنترل قیمت خودرو اظهار داشت: وزارت صنعت و سازمان حمایت،قیمتهای بیشتر از نرخهای مصوب خودرو را نمی‌پذیرد و اگر گزارش تخلفی به 124 ارائه شود، تعزیرات حکومتی با خودروسازان متخلف برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: خودروسازان بیش از آن چیزی که سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به آنها مجوز داده اجازه افزایش قیمت ندارند، اما متأسفانه در حاشیه بازار با افزایش قیمت برای برخی از مدلهای خودرو روبرو هستیم.

وی افزود:برای جلوگیری از افزایش بدون دلیل قیمت خودرو، مجدداً با خودروسازان جلسه ای گذاشتیم و چند شرط برای مجوز افزایش قیمت که دریافت کردند، قرار داده شده که یکی از شرط های آن تنظیم بازار خودرو است و از آنها خواسته شده تا خودشان بازار خودرو را مراقبت کنند و این موضوع جزء وظایف آنهاست.

غضنفری تصریح کرد: پیش از این هم وظایف آنها همین بود که متاسفانه در عمل دیده شده آنچنان که دلخواه دولت و مردم است، در تنظیم بازار موفق نبوده اند.

وی اظهار داشت: خودروسازان مطرح می کنند به دلیل اینکه نتوانسته اند مانند سالهای گذشته سرمایه در گردش دریافت کنند، تولیدشان کاهش یافته است که متأسفانه مبارزه با افزایش نقدینگی و مدیریت برای کاهش نقدینگی تبدیل به یک موضوع ضد تولید شده است.

وی خاطر نشان کرد: بانکها فعلاً سرمایه در گردش واحدها را به آنها نمی دهند و موضوع مدیریت نقدینگی چالشی را برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ایجاد کرده که بیش از سالهای گذشته نیاز دارند.

وی تصریح کرد:جلسات متعددی نیز با بانکها داشته‌ایم که امیدواریم هر چه سریعتر این سرمایه در گردش در اختیار آنها قرار گیرد.

غضنفری اظهار امیدواری کرد بورس به برخی از خودروسازان اجازه بدهد تا سهام بانکی را که در اختیار دارند به فروش برسانند و تبدیل به سرمایه در گردش کنند.

وی تصریح کرد: اگر این زنجیره اقداماتی که اثرات منفی بر روی تولید خودرو می گذارند با کمک بانکها مدیریت شود، در نهایت منجر به تولید مناسب خودور و مدیریت بازار خواهد شد.

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...