نسخه چاپی

رشد 15 درصدی ازدواج‌های دانشجویی

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فردوسی گفت: طی تحقیقی بر روی 18 هزار ازدواج دانشجویی انجام شده بین سال‌های 85 تا 89 تعداد 152 طلاق به ثبت رسیده است كه این رقم چیزی كمتر از یك درصد است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی صالحی در نشست خبری طرح آموزش دانشجویان و والدین آنان در موضوع ازدواج و خانواده که ظهر امروز 15 آبان در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، خاطر نشان کرد: در سال گذشته 64 هزار ازدواج دانشجویی به ثبت رسیده است که از این تعداد 5 هزار ازدواج دانشجویی سهم خراسان رضوی بوده و این نشان می‌دهد ازدواج دانشجویی رشد 15 درصدی داشته است.

وی افزود: طی تحقیق صورت گرفته بین سال‌های 85 تا 89 ،‌ 18 هزار ازدواج دانشجویی انجام شده که از این تعداد 152 مورد منجر به طلاق شده است و این نشان‌دهنده این است که چیزی کمتر از یک درصد طلاق بین ازدواج دانشجویان است.

مسوول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه فردوسی گفت: علت کم بودن طلاق بین دانشجویان، جنس ازدواج آنان و نیز آموزش ازدواج دانشجویی است.

صالحی تصریح کرد: امروزه شبکه همسرگزینی دچار اختلال است و در گذشته به خاطر فرهنگ موجود در جامعه، همسرگزینی راحت‌تر بوده و امروزه همسر گزینی دچار مشکلات بیشتری شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بین ادیان ابراهیمی، اسلام تاکید و توجه بیشتری نسبت به امر مقدس ازدواج داشته است.

۱۳۹۱/۸/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...