نسخه چاپی

درخواست یك اصلاح طلب برای رد صلاحیت جلیلی!

تاجرنیا، از فعالان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد درباره احتمال كاندیداتوری سعید جلیلی و اقبال عمومی نسبت به او در انتخابات مجلس در اسفندماه گفته كه «با توجه به شرایط كنونی در حوزه سیاست خارجه و برجام، باید رویكرد نظام گزینش چهره‌هایی باشد كه به فكر تنش زدایی باشند.

به گزارش نما تاجرنیا، از فعالان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد درباره احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی و اقبال عمومی نسبت به او در انتخابات مجلس در اسفندماه گفته که «با توجه به شرایط کنونی در حوزه سیاست خارجه و برجام، باید رویکرد نظام گزینش چهره‌هایی باشد که به فکر تنش زدایی باشند. بدیهی است حضور همه کسانی که به چالش بیفزایند و تنش‌ها را تشدید کنند، مخالف و مغایر با منافع ملی کشور است. رفتار دولت نهم و دهم و به ویژه تبلور رفتار سیاست خارجه و ضد منافع ملی این دولت در دوره جلیلی مشهود است... در آن دوره... به جای تحقق منافع ملی، به دنبال ماجراجویی بودند و حتی زبان دیپلماسی را هم نمی‌دانستند.»

سؤال و جواب آفتاب یزد و تاجرنیا در مورد کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات امسال در حالی است که هیچ خبری از این کاندیداتوری نیست و تا انتخابات مجلس هم هفت ماه زمان مانده است. نکته مهم، اما آن است که تاجرنیا می‌گوید «رویکرد نظام گزینش چهره‌هایی باشد که به فکر تنش زدایی باشند» در حالی که انتخاب نمایندگان مجلس با نظام نیست و با مردم است. پس چرا تاجرنیا از نظام چنین چیزی را خواسته است؟! این جمله و خصوصاً استفاده از کلمه «گزینش» نشان می‌دهد منظور تاجرنیا شورای نگهبان است و این یعنی درخواست تلویحی برای رد صلاحیت سعید جلیلی در صورت کاندیداتوری برای انتخابات مجلس! تاجرنیا از همان اصلاح طلبانی است که معتقدند انتخابات باید بدون شورای نگهبان و بدون گزینش و رد صلاحیت و بدون نظارت استصوابی باشد، اما به رقیب سیاسی که می‌رسد و بیم اقبال مردم به او را دارند، درخواست دارند که نظام به گزینش‌ها دقت کند!

نکته دیگر آنکه در وضعیتی که در سیاست خارجی دولت اصلاح طلبان یک برجام شکست خورده و شش سال دیپلماسی خرج برجام شده و روابط قطع شده در منطقه و اروپای همراه امریکا و محدودیت وزیر خارجه در امریکا و ... داریم، سخن از آنکه دیگری زبان دیپلماسی نمی‌داند، زیاده برای حامیان دولت گزاف است.
منبع: روزنامه جوان

۱۳۹۸/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...