نسخه چاپی

گرینبلات: ایران عامل مناقشات منطقه است، نه اسرائیل

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریكا در امور غرب آسیا با ادعای اینكه ایران تهدیدی برای همگان از جمله فلسطینی‌ها است، گفت تهران كانون مناقشات در منطقه است، نه تل‌آویو.

به گزارش نما، «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور مناقشات فلسطین- اسرائیل با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد تهران بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا و کانون تمام درگیری‌ها در منطقه است.

اخبار سیاسی- گرینبلات در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» با بیان اینکه رژیم اسرائیل هرگز عامل اصلی بحران‌ها در غرب آسیا نبوده، ادعا کرد: «ایران کانون مناقشات در منطقه است. من مطمئن نیستم که مناقشات فلسطین-اسرائیل اصلا تا کنون کانون اصلی درگیری‌ها در منطقه باشد. [اسرائیل] قطعا در حال حاضر عامل مناقشات در منطقه نیست».

وی با ادعای اینکه فلسطینی‌ها نیز مانند دیگران در معرض تهدید و خطر ایران قرار دارند، افزود: «رئیس‌جمهور [آمریکا] به سختی مشعول کار است تا راهی برای محافظت از همگان در برابر ایران پیدا کند، نه فقط اسرائیل بلکه متحدانمان در منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات».

این مقام آمریکایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای رونمایی طرح صلح آمریکایی در منطقه موسوم به «معامله قرن»، مدعی شد: «به نظر من موفقیت [طرح حل] مناقشات فلسطین-اسرائیل، بدترین کابوس ایران است».

ادعاهای گرینبلات در حالی است که هفته گذشته هیأتی عالی‌رتبه از سران و رهبران جنبش مقاومت سلامی «حماس» به ایران سفر کرده و دو طرف بر حصول پیروزی بر رژیم اشغالگر قدس از طریق مقاومت تاکید کردند.

مطلب پیشنهادی
با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.

با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.
با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.

با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.
با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.

با خیال آسوده با هواپیمایی لوفتانزا پرواز کنید.

«صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه صبح دوشنبه هفته جاری با آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مذکور اعلام کردند: «پیروزی بدون مقاومت به دست نمی‌آید و ما براساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.»

این اتهام‌زنی گرینبلات در حالی است که وی پیشتر نیز در اظهاراتی مضحک گفته بود ژیم صهیونیستی در دوران خود هیچ اشتباهی را علیه فلسطینی‌ها انجام نداده و این رژیم بیشتر یک قربانی است تا مسئول وضعیت فعلی.

معامله قرن، طرح صلح پیشنهادی آمریکا به فلسطین و رژیم صهیونیستی است که قرار است منازعه طرفین حل و فصل شود اما طرف فلسطینی اعلام کرده که این طرح حقوق فلسطینی‌ها را نادیده گرفته و آن را قبول ندارد.

نشست منامه (چهارم و پنجم تیرماه) که با اجماع طرف‌های فلسطینی و بسیاری از کشورهای اسلامی جهان «مردود» اعلام شد، باعث شد تا گام‌ها برای مقابله با طرح ادعایی آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به معامله قرن محکم‌تر شود.

۱۳۹۸/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...