نسخه چاپی

كمبود جدی قطار در برخی ایستگاه های مترو

محمد علی كرونی دبیر كمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج در خط ۷ متروی تهران پرداخت.

به گزارش نما، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از افتتاح و بهره‌برداری ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج در خط ۷ مترو در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اخبار اجتماعی- اعضای شورای شهر تهران هفته گذشته از امکانات این ۲ ایستگاه بازدید کردند و در آخرین جزئیات مراحل نهایی افتتاح و بهره برداری این دو ایستگاه از خط ۷ مترو تهران قرار گرفتند.

محمد علی کرونی دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به تشریح آخرین وضعیت ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج در خط ۷ متروی تهران پرداخت.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا افتتاح این ۲ ایستگاه بدون راه‌اندازی آسانسور امکان پذیر است؟ گفت: در بازدید به عمل آمده، اعضای شورای شهر تهران به جد پیگیر این موضوع بودند تا زمانی که آسانسور دو ایستگاه بسیج و محمدیه نصب نشده است، این دو ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار نگیرد.

کرونی با اشاره به اینکه ایستگاه بسیج و محمدیه ابتدا و انتهای مسیر ۸ و نیم کیلومتری خط ۷ متروی تهران قرار دارند، گفت: در مسیر ۸ و نیم کیلومتری این دو ایستگاه تنها یک دستگاه هواکش نصب شده است و اگر بخواهیم بر اساس اصول و ضوابط عمل کنیم، باید دست کم ۴ دستگاه هواکش در طول ۸ و نیم کیلومتر فاصله ایستگاه محمدیه تا ایستگاه بسیج نصب می‌شد.
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که پیش‌تر شهردار تهران در نامه‌ای تضمین سلامت جان مسافران را در زمان بهره‌برداری خط ۶ مترو با وجود تعداد کم هواکش میان تونلی تضمین کرده بود، گفت: از آن زمانی که شهردار تهران طی نامه‌ای تضمین سلامت سفر مسافران را در خط ۶ متروی تهران بر عهده گرفته بود تا به امروز هنوز خط ۶ مترو با کمبود هواکش میان تونلی در حال مسافرگیری است.

کرونی گفت: شورای شهر تهران به دنبال این است تا شهردار تهران را به تضمین جان مسافران با توجه به کمبود هواکش میان تونلی در زمان افتتاح و مسافرگیری خط ۷ مترو تهران ملزم کند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا با افتتاح ۲ ایستگاه خط ۷ متروی تهران با کمبود قطار و افزایش سر فاصله رسیدن قطار‌ها مواجه نمی‌شویم، گفت: قرار بود قطعات ۱۰ رام قطار از گمرک ترخیص شود که هنوز ۱۰ درصد قطعات آن در گمرک باقی مانده و ترخیص نشده است.

کرونی گفت: به طور حتم در زمان بهره‌برداری از ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج باید قطار‌های دیگر ایستگاه‌ها به این خط انتقال داده شود تا کار مسافرگیری انجام شود.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه با افتتاح ۲ ایستگاه خط ۷ مترو سر فاصله رسیدن قطار‌ها در این ۲ ایستگاه کمتر از ۳۰ دقیقه نخواهد بود، گفت: فرض را اگر این قرار دهیم که از ۱۰ رام قطاری که قرار است به خطوط مترو اضافه شود، ۴ رام آن به طور حتم در آینده نزدیک به خطوط مترو اضافه شود، باز هم شاهد تغییر در حرکت سر فاصله قطار‌ها در خط ۷ مترو نخواهیم بود.

کرونی با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از ۲ ایستگاه بسیج و محمدیه در خط ۷ مترو باید به تأیید مشاور و کارفرما برسد، گفت: استدلال مشاوران و پیمانکاران مترو این است به علت آن که ۲ ایستگاه محمدیه و بسیج در ابتدا و انتهای ۸ و نیم کیلومتری مسیر خط ۷ متروی تهران قرار دارند و در بین این مسیر هیچ ایستگاهی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، تنها با یک هواکش میان تونلی می‌توان کار مسافرگیری را انجام داد و یکی دیگر از استدلال آن‌ها این است به علت سرفاصله رسیدن قطار‌ها به این دو ایستگاه در بازه زمانی طولانی‌تر نسبت به سایر خطوط خطری از کمبود هواکش میان تونلی وجود ندارد.

۱۳۹۸/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...