نسخه چاپی

میانمار پاداش قتل عام مسلمانان را گرفت

نخست وزیر نروژ در این مراسم با اشاره به رفع تحریم های اقتصادی علیه میانمار گفته است كه شركت های نروژی از این پس می توانند در میانمار سرمایه گذاری كنند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، میانمار با نام پیشین برمه، از مستعمره‌ های انگلیس بود که در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسید. از زمان استقلال، این کشور شاهد درگیری ‌های درازمدت میان اقوام پرشمار خود بوده و یکی از طولانی‌ ترین جنگ‌ های داخلی را به خود دیده ‌است.

برمه از ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۱ تحت یک رژیم نظامی اداره می ‌شد اما از پس از برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۲، حکومت این کشور اعلام کرد که دولتی نیمه ‌نظامی جایگزین آن شده و قصد دارد دست به یک رشته اصلاحات دموکراتیک بزند.

این وعده ها با کشتار مسلمانان به عنوان اولین اقدام اصلاحی آغاز شد و علی رغم همه هشدارها، هیچ اقدامی از سوی دولتهای غربی مدعی دفاع از حقوق اقلیت ها انجام نشد و صرفا چند بیانیه ضعیف و برای خالی نبودن عریضه، از سوی آنها منتشر شد.

پس از این قتل عام ها که عملا با چراغ سبز غربی ها همراه بود و دهها هزار مسلمان مظلوم را آواره کرد، نروژ و دانمارك به عنوان دو کشور اروپایی با حمایت از اصلاحات سياسي و اقتصادي در ميانمار، سفارتخانه هاي خود را در شهر يانگون پايتخت اين كشور افتتاح كردند.

در مراسم افتتاح سفارتخانه هاي اين دو كشور يِنس استولتنبرگ نخست وزير نروژ و هله تورنينگ اشميت نخست وزير دانمارك حضور داشتند. نخست وزير نروژ در اين مراسم با اشاره به رفع تحريم هاي اقتصادي عليه ميانمار گفته است که شركت هاي نروژي مي توانند در ميانمار سرمايه گذاري كنند.

نخست وزير دانمارك نيز با استقبال از افتتاح سفارت اين كشور گفت فصل جديدي در روابط ميان دو كشور و تقويت روابط دوستانه باز شده است.

نخست وزيران این دو كشور اروپايي با تين سين رئيس جمهور ميانمار و نيز رئيس پارلمان اين كشور ديدار كردند تا نشان دهند نباید منتظر اقدامی حتی نمادین و تبلیغاتی برای حمایت از مسلمانان و محکومیت کشتار آنها بود.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...