نسخه چاپی

سكوت سؤال‌برانگیز موسوی لاری و سازمان اوقاف!

دو روزی است كه فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد كه در آن اتهاماتی متوجه عبدالواحد موسوی لاری، وزیر كشور دولت خاتمی می‌شود.

به گزارش نما دو روزی است که فیلمی در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که در آن اتهاماتی متوجه عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت خاتمی می‌شود. در این ویدئو ادعا شده که موسوی لاری ملکی را که از سازمان اوقاف به منظور انجام کار فرهنگی گرفته، تغییر کاربری داده و مشغول ساختمان‌سازی مسکونی ۷ طبقه در آن ملک است. در این فیلم ادعا شده که «در سند اجاره‌نامه ملک تجریش، اداره اوقاف ملک مذکور را به منظور استفاده احداث اعیانی جهت مؤسسه خیریه فرهنگی و آموزشی به مؤسسه خیریه آقای موسوی لاری واگذار نموده، اما در عمل آقای لاری در حال ساخت ساختمانی ۶ طبقه با کاربری مسکونی در متراژ بالا است... موسوی لاری با این توجیه که این ملک جوابگوی کار فرهنگی نیست، به دنبال تغییر کاربری ملک تجریش درآمده است و حتی برای گسترش این ملک، به زمین‌های دیگر هم تجاوز کرده و اعلام شده است که این زمین‌ها بلامعارض است... این اقدامات با شکایت یکی از مالکان زمین‌های مجاور روبه‌رو می‌شود، ولی در آخر مجوز ساخت و ساز برای موسوی لاری صادر شده و با قطع درختان و ضرر به ملک مجاور کار پیش می‌رود.» در متن قرارداد سازمان اوقاف با موسوی لاری آمده که «حق هیچ‌گونه تغییر در کاربری و نوع استفاده از مورد اجاره را ندارد.»
سؤال‌هایی با پخش این ویدئو به وجود آمده که هم موسوی لاری و هم سازمان اوقاف را متهم می‌کند. آنچه این میان حایز اهمیت است که اگر چنین تخلفی روی داده باشد، سازمان اوقاف متهم است. نکته جالب ماجرا، اما سکوت سازمان اوقاف و موسوی لاری پس از سه روز است. آنان با این شدت متهم به تخلفی بزرگ شده‌اند، اما نه تکذیب می‌کنند و نه توضیح می‌دهند. همین سکوت، ابهامات را بیشتر نمی‌کند؟! طبیعی است چند سؤال باید مورد توجه قرار بگیرد؟ چه کسی یا چه کسانی در اداره اوقاف تجریش با تغییر کاربری موقوفه تجریش موافقت کرده‌اند؟ ریاست اداره اوقاف چه نظری درباره این تخلف ادعایی دارد؟ چه کسی باید درباره تخلف احتمالی و نظارت بر موقوفه تجریش پاسخگو باشد؟ و اینکه چرا هیچ‌کس توضیحی در این زمینه نمی‌دهد؟

۱۳۹۸/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...