نسخه چاپی

معاون مركل: ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس ایده خوبی نیست

معاون صدر اعظم آلمان با بیان اینكه به طرح آمریكا برای ایجاد یك ائتلاف دریایی در منطقه خلیج فارس بدبین است، گفت: این طرح را ایده خوبی نمی‌داند.


به گزارش نما، «اولاف شولتز» وزیر دارایی و معاون صدر اعظم آلمان می‌گوید همه طرف‌ها باید برای کاهش تنش در منطقه خلیج فارس و جلوگیری از بروز یک بحران تازه، تلاش کنند.

اخبار سیاسی- به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شولتز روز سه‌شنبه در مصاحبه با نشریه «فونکه» در مورد تنش‌های اخیر منطقه، گفت: «هدف تمام سیاستمداران مسئول، باید رصد هوشیارانه و دقیق اوضاع و خودداری از حرکت به سمت یک بحران بزرگتر باشد.»

شولتز همچنین گفت آلمان در موضوع ایران هماهنگی نزدیکی با فرانسه و انگلیس دارد و هدف اصلی سه کشور همچنان حفظ توافق هسته‌ای است.

او در مصاحبه‌ای دیگر که امروز با شبکه «زد دی اف» انجام شده، با تکرار این موارد، در مورد طرح آمریکا برای ایجاد ائتلاف دریایی در منطقه خلیج فارس، گفته است: «من به این [طرح] بسیار بدبین هستم و فکر می‌کنم افراد زیاد دیگری هم بدبینی مشابهی دارند.»

معاون صدر اعظم آلمان با اشاره دوباره به لزوم حفظ آرامش در خلیج فارس، گفت: «به همین دلیل است که فکر می‌کنم این ایده خوبی نیست.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا دیگر احزاب حاضر در ائتلاف حاکم آلمان نیز همین موضع را دارند، گفت: «بله، احساس من این است.»

روز گذشته هم وزارت خارجه آلمان در واکنش به گفته‌های سفیر آمریکا در برلین که اروپایی‌ها را به پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس دعوت کرده بود، گفت آلمان هیچ قولی در این رابطه به واشنگتن نداده است.

وزارت خارجه آلمان از ارائه جزئیات درباره طرح آمریکا خودداری کرده، اما گفته است که «کاستن از تنش‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک باید در اولویت قرار بگیرند.»

برلین پیش از این نیز پیوستن به «کارزار ف

۱۳۹۸/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...