نسخه چاپی

ادامه صعود نفت بعد از كاهش ذخایر آمریكا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر كاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریكا و انتظار سرمایه گذاران برای كاهش نرخ‌های بهره آمریكا، برای پنجمین روز متوالی افزایش یافت.



به گزارش نما، بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۴ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.

اخبار اقتصادی- بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۱ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۸ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته جوناتان بارات، مدیر سرمایه گذاری در گروه پروبیس، بازار نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ‌های بهره کاملا خوش بین است و در نتیجه تقاضای بیشتری مشاهده می‌شود.

نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا صبح روز سه شنبه آغاز شده و بعدازظهر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای پایان خواهد گرفت. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار از زمان بحران مالی بیش از یک دهه گذشته، کاهش نرخ‌های بهره را تصویب کند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اشاره به کندی رشد اقتصاد و تورم، درخواست خود از بانک مرکزی آمریکا برای کاهش بزرگ نرخ‌های بهره را تکرار کرد اما چنین اقدامی از سوی سیاستگذاران آمریکایی بعید خواهد بود.

با وجود رشد قیمت‌ها، نفت برنت در ژوییه به دلیل تداوم نگرانی‌ها نسبت به تقاضا پایین آمد و حدود دو درصد افت کرد در حالی که وست تگزاس اینترمدیت یک درصد کاهش داشت.

با این حال ذخایر نفت آمریکا در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد نگرانی‌ها پیرامون تقاضا بیش از حد بوده است.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به همراه ذخایر فرآورده‌های نفتی کاهش پیدا کرده است. ذخایر نفت در هفته منتهی به ۲۶ ژوییه به میزان شش میلیون بشکه کاهش پیدا کرده و به ۴۴۳ میلیون بشکه رسید.

۱۳۹۸/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...