نسخه چاپی

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو علیرغم كاهش نرخ ارز غیرمنطقی است

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است افزایش محصولات ایران خودرو علیرغم كاهش نرخ ارز در هفته‌های اخیر غیرمنطقی است.

به گزارش نما، نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو در کارخانه، گفت: اگرچه در ماه‌های گذشته بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت، رشد نرخ ارز بود اما در حال حاضر علیرغم از بین رفتن این بهانه به دلیل کاهش بهای دلار، قیمت خودرو در کارخانه نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه روند افزایشی را نیز تجربه می‌کند.

اخبار اقتصادی- اگرچه بهتر است مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شود اما حال که این شورا از پروسه قیمت‌گذاری حذف شده، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به دقت بر این موضوع نظارت کرده و از افزایش قیمت‌های بی‌دلیل و بی‌ضابطه جلوگیری کند
سازمان حمایت از افزایش قیمت‌های بی‌ضابطه قیمت خودرو جلوگیری کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه بهتر است مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت واگذار شود اما حال که این شورا از پروسه قیمت‌گذاری حذف شده، سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید به دقت بر این موضوع نظارت کرده و از افزایش قیمت‌های بی‌دلیل و بی‌ضابطه جلوگیری کند.

وی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو در شرایطی که نرخ ارز ثابت است را غیرمنطقی دانست و اظهار کرد: در شرایطی که قیمت‌ها روند کاهشی را طی می‌کند باید تمام دستگاه ها توان خود را به کار گیرند تا این روند ادامه دار باشد.
ضرورت کاهش قیمت خودرو در کارخانه

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط کنونی به دلیل کاهش نرخ ارز باید قیمت خودروها نه تنها در بازار بلکه در کارخانه نیز کاهشی شود، اضافه کرد: خودروسازان با بهانه گرانی ارز قیمت خودرو را افزایش دادند حال که این بهانه از آنها گرفته شده باید دید چه توجیحی برای افزایش نرخ چهارچرخ ها بیان می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مجلس به موضوع افزایش قیمت محصولات ایران خودرو علیرغم ثابت بودن نرخ ارز ورود می‌کند.

ایران خودرو از دو روز پیش قیمت محصولاتش را در دو مرحله افزایش داده است.

۱۳۹۸/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...