نسخه چاپی

رونمایی از استخوان مصنوعی با استفاده از تكنولوژی پرینت سه بعدی

استخوان مصنوعی تولید شده با استفاده از تكنولوژی پرینت سه بعدی ساخت داخل كشور در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی رونمایی شد.

به گزارش نما، امروز در مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور محمد آقاجانی رئیس این دانشگاه از استخوان مصنوعی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در داخل کشور تولید شده است، رونمایی شد.

اخبار اجتماعی - افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این مراسم با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های این دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم است، اظهار داشت: ما با ایجاد مراکز رشد علوم دارویی، دندانی و علوم غذایی یکی از دانشگاه‌های پیشرو در عرصه‌های فناوری هستیم.

وی ادامه داد: اکنون بیش از 65 دانشگاه دانش‌بنیان با تولید 100 محصول دانش‌بنیان در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تسهیلات درنظر گرفته به فناوران در این دانشگاه یادآور شد: حدو 5 میلیارد تومان از دو سه سال گذشته به فناوران وام اعطا شده است. البته باید گفت حرکت به سمت فناوری به معنای مسدود کردن پژوهش نیست، بلکه هدایت به سمت فناوری است.

زرقی خاطرنشان کرد: با تقاهم‌نامه‌ای که با وزارت دادگستری صورت داده‌ایم، اتاق مالکیت فکری در این دانشگاه ایجاد کرده‌ایم تا فناوران از دانش خود محافظت کنند، ضمن اینکه دو مرکز رشد در خصوص تجهزات پزشکی در برنامه‌های خود درنظر گرفته‌ایم و با یکی از دانشگاه‌های مطرح مهندسی کشور نیز مرکز رشدی ایجاد خواهیم کرد.

معاون تحقیقات علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه یک شتاب‌دهنده برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد می‌کنیم، گفت: در اسفند سال گذشته این دانشگاه توانست رتبه دوم فناوری را در جشنواره رازی کسب کند.

۱۳۹۸/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...