نسخه چاپی

نظر نماینده‌ ولی‌فقیه در سپاه درباره سوال از رییس‌جمهور

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به موضوع طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس گفت: بعید می‌دانم این موضوع مشكلی را حل كند و من معتقدم امروز جامعه بیش از هر چیز به ثبات و آرامش نیاز دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در حاشیه همایش سیره علوی در عرصه دفاع و امنیت ملی که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهمیت توجه مسئولین به حفظ ثبات و آرامش در کشور گفت: امروز کشور ما و منطقه در یکی از حساس‌ترین مقاطع خود قرار دارد.

وی تصریح کرد: خاورمیانه دچار تحولات چشمیگیری است. وضعیت اروپا و آمریکا به هم ریخته و در این شرایط ما باید به فکر ثبات و آرامش در کشور باشیم.

سعیدی ایجاد آرامش بین مردم را مهمترین موضوع برای عبور از مرحله حساس دانست و گفت: ایران باثبات و آرامش و اقتدار می‌تواند تاثیر چشمگیری در خاورمیانه داشته باشد و مسئولین نباید موجب ایجاد تشنج و نگرانی در بین مردم شوند.

وی این موضوع را از مهمترین وظایف قوای سه‌گانه دانست و افزود: کوچکترین مسئله‌ای که موجب ایجاد نا آرامی و تشنج در جامه شود، به اوضاع لطمه خواهد زد و این مهمترین وظیفه سران قواست که از تدابیر رهبری تبعیت کند و بداند هرکاری موجب ایجاد تحریک مردم شود به اهداف نظام ضربه خواهد زد.

سعیدی همچنین درباره طرح سؤال از رئیس جمهور با بیان اینکه بعید می‌دانم این موضوع مشکلی را حل کند، خاطرنشان کرد: نگرانی مردم از مسائل دیگر مانند افزایش قیمت‌هاست. هر چند برخی از این افزایش‌ها طبیعی است اما مردم از بخش‌هایی دیگری که کنترل نشده، ناراحت بوده و برایشان غیرقابل قبول است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید تدابیر برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات فراهم شود.

وی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره بحث مذاکره با آمریکا اظهار داشت: ما اهل منطق هستیم و اگر آمریکا دست از سلطه گری، توطئه و خصومت با ایران بردارد و حقوق حقه ایران را به رسمیت بشناسد ممکن است این زمینه در آینده فراهم شود اما آنچه مسلم است این که این خصوصیات جزو ذات آمریکاست و بعید است آنها این تغییرات را در خود شکل دهند.

سعیدی با تاکید بر اینکه بنده بحث طرح مذاکره با آمریکا را مضر می‌دانم، اظهار داشت: طرح این گونه مسائل مصرف سیاسی برای برخی در داخل و همچنین برای آمریکایی‌ها دارد و آنها می‌خواهند تا توجه ایران از مسائل منطقه به مسائل داخلی تغییر کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره بازتاب‌های مصاحبه خود با یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب نیز اظهار داشت: متاسفانه برداشت خوبی از مصاحبه بنده نشد و من در آن مصاحبه گفتم جریان اصولگرا تابع ارزش‌ها و چارچوب‌های مشخص است.

وی ادامه داد: ما از رئیس جمهوری دفاع می‌کنیم که گفتمان امام (ره)و رهبری را داشته باشد و علت حمایت جریان اصولگرا و بیشتر روحانیون از آقای احمدی‌نژاد این بود که ایشان در چارچوب نظام و ارزش‌ها حرکات کردند اما ممکن است در برخی مقاطع تغییری در رفتار افراد صورت گیرد که موجب عقب نشینی حامیان او می‌شود.

وی با بیان اینکه ما احمدی نژاد را عامل بسیاری از خدمات مانند فعال کردن موضوع هسته‌ای در کشور می‌دانیم گفت: این کار یکی از افتخارات بزرگ نظام است اما ما توقع داشتیم ایشان مثل دوره نهم تابع رهنمودهای رهبری باشد و من به ایشان گفتم که می‌تواند قهرمان تاریخ ایران شود.

بنابراین گزارش نماینده ولی فقیه طی سخنانی در این همایش نیز با بررسی تفاوت میان نگرش علوی در حوزه دفاع و امنیت با دیگر مکاتب گفت: امنیت و دفاع از ماموریت‌های رهبری است که از نگاه امام علی (ع) جزو کارهای اساسی حکومت محسوب می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه ایستادگی رهبر انقلاب مقابل آمریکا منطبق بر نگرش علوی است، گفت: ممکن است دیدگاه رهبری در این زمینه با برخی آقایان روحانی با 50 سال سابقه همانند آقای هاشمی رفسنجانی متفاوت باشد و ایشان (رهبری) معتقدند که برای حفظ اسلام راهی جز ایستادگی در مقابل آمریکا نیست.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...