نسخه چاپی

نیاز شهرداری به فروش ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران قصد دارد مجوز فروش ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشاركت را از شورای شهر تهران بگیرد كه از این میزان، ۲ هزار میلیاردش در مترو هزینه خواهد شد.

به گزارش نما، پیروز حناچی شهردار تهران در صد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: حضور من در شورای شهر به دلیل بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران است که شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری را در خصوص متروی تهران برای اخذ اوراق مشارکت موظف می‌کند.

اخبار اجتماعی -حناچی ادامه داد: بر این اساس مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری داده می شود که ۲ هزار میلیارد آن مربوط به متروی تهران است.

وی افزود: از ابتدای شورای جدید یعنی سال ۹۶ اقداماتی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام شده است.

شهردار تهران گفت: بهره برداری از ایستگاه مهرآباد و بعد ورود ۵۱ دستگاه واگن برقی و بعد از آن بهره برداری از ورودی شادمان، ایستگاه ابن سینا، بازگشایی بخش میانی خط ۷ و پنج ایستگاه را داشتیم.

حناچی خاطرنشان کرد: بعد از آن به تکمیل هواکش های خطوط مختلف و تکمیل سیگنالینگ خط سه پرداختیم و بعد از آن بهره برداری ۳ ایستگاه و ۷ کیلومتر از بخش میانی خط ۷ را داشتیم.

وی ادامه داد: امروز آمادگی بهره برداری از دو ایستگاه و ۸ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ را داریم.

شهرداری تهران گفت: ۴ قطار از ۸ قطار تهیه شده هم به زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.

وی افزود: در خط ۳ مترو افتتاح هواکش ها را خواهیم داشت و در این خط ۶۳۷ میلیارد تومان نیاز داریم که ۲۵۰ میلیارد آن از محل فروش اوراق مشارکت تامین خواهد شد.

حناچی گفت: بهره برداری از پست برق نوبنیاد و ایستگاه اقدسیه و بهره برداری از ورودی سهروردی را در دستور کار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جمع منابع مورد نیاز در خط چهار حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان هم ۲۵۰ میلیاردی از محل فروش اوراق مشارکت خواهد بود.

حناچی تصریح کرد: منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۶ حدود ۲.۴ هزار میلیارد تومان است که از محل فروش اوراق مشارکت حدود ۷۰۰ میلیارد آن تهیه خواهد شد.

شهرداری تهران گفت: در خط ۷ متروی تهران به میزان ۲.۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که ۴۵۵ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت هزینه خواهیم کرد.

وی به تعداد اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم.

حناچی تصریح کرد: ۵۰ درصد اصل و سود هزینه خرید اتوبوس‌های جدید از سوی دولت به عنوان بودجه حمل و نقل عمومی باید پرداخت شود.


۱۳۹۸/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...