نسخه چاپی

واكنش هاشمی به خروج 2 معاون شهردار تهران از بلدیه

هاشمی گفت:‌بحث تغییر ساختار در شهرداری مطرح است آقای رسولی طرحی را برای ساختار شهرداری به شورا آورد و قرار شد 9 معاونت به 5 تا 6 معاونت تبدیل شود در حال حاضر 7 ماه از این موضوع گذشته و فرصت داده‌ایم تا شهردار تهران اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش نما، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورای شهر اظهار داشت: در ابتدای این جلسه محمد سالاری نطق مبسوطی در مورد شهرسازی مبتنی بر حمل و نقل و حمل و نقل مبتنی بر شهرسازی داشت که به دلیل اهمیت سخنان ایشان بیش از 10 دقیقه فرصت جهت ارائه این نطق شد.

اخبار اجتماعی - وی گفت: در ادامه شهرداری با اختصاص 3 هزار میلیارد اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی موافقت کرد و گفت:‌ 2 هزار میلیارد تومان از این بودجه برای حمل و نقل ریلی انبوه‌بر و یک هزار میلیارد تومان برای تجهیز اتوبوسرانی در نظر گرفته شد که 100 درصد این موضوع در جلسه شورا رأی آورد.

رئیس شورای شهر تهران گفت:‌در ادامه جلسه گزارش حسابرسی تلفیق سال 93 شهرداری مطرح شد که 33 مورد تخلف در این زمینه در جلسه قرائت شد. قرار شد تخلفات به کمیسیون حقوقی شورا و پس از آن به شهرداری ارسال شود و کمیسیون دوباره آنها را بررسی کند. همچنین برخی از آنها سرانجام به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسه‌ای که هفته گذشته در این مورد برگزار شد کاملاً حلال است و جلسه حرامی نبوده و آنچه باید انجام می‌دادیم صورت گرفت شاید این مسئله برای برخی خوشایند نباشد که البته این گزارش برای سال‌های دیگر نیز هر چند با تأخیر ولی باید انجام گیرد.

وی در مورد پروژه‌هایی که امروز شهردار تهران جهت افتتاح آنها وعده داد اشاره کرد و گفت:‌ورودی دوم یک ایستگاه مترو پروژه کوچکی به شمار می‌رود ولی باید توجه داشت که مجموع پروژه‌های نیمه‌تمام در شهر تهران زیاد است. منابع مالی کمی می‌خواهد ولی باید اقداماتی در این راستا انجام گیرد.

هاشمی گفت:‌روگذر چمران به ولنجک 90 درصد پروژه آن انجام گرفته ولی به دلیل تداخل بخشی از آن با نمایشگاه لازم است که دولت به این موضوع ورود یابد تا طرح سریع‌تر انجام گیرد.

وی به پایانه شرق اشاره کرد و گفت:‌برخی می‌گویند مسافر در این پایانه اندک است ولی باید توجه داشت این پروژه نیز پیشرفت 90 درصدی داشته و می‌تواند سریعاً‌ افتتاح شود در مورد زیرگذر استاد معین، پلازای امیرکبیر و مجموعه فرهنگی برج طغرل نیز اقداماتی صورت گرفته و لازم است سریع‌تر اقداماتی برای آن انجام گیرد. در مورد اتوبان بروجردی و رستگاری عمدتاً مشکلات تملک وجود دارد که با تهاتر می‌توان آن را برطرف کرد ولی پروژه شوشتری جزو اولویت‌ها نیست.

وی تصریح کرد: پروژه‌‌های زیادی در شهرداری داریم و می‌توانیم هر ماه یک ایستگاه مترو را افتتاح کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سفر رئیس مدیریت بحران به سوئیس و حواشی ایجاد شده در این زمینه گفت:من از این موضوع خبر ندارم ظاهراً اطلاعات شما از من زیادتر است و ان‌شاءالله در مورد آن رسیدگی و خبر می‌دهم.

وی در مورد جلسه هم‌اندیشی امروز اعضای شورای شهر با شهردار و اینکه گفته می‌شود دو معاون شهردار اشرفی و شیخ از شهرداری می‌روند گفت:‌بحث تغییر ساختار در شهرداری مطرح است آقای رسولی طرحی را برای ساختار شهرداری به شورا آورد و قرار شد 9 معاونت به 5 تا 6 معاونت تبدیل شود در حال حاضر 7 ماه از این موضوع گذشته و فرصت داده‌ایم تا شهردار تهران اقدام لازم را انجام دهد.

وی تأکید کرد: هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و شهرداری باید لایحه‌ای در این زمینه به شورای شهر ارسال کند که تغییر ساختار می‌تواند ادغام معاونت‌ها همچون معاونت منابع انسانی با مالی یا منابع انسانی با معاونت برنامه‌برنامه‌ریزی باشد.

۱۳۹۸/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...