نسخه چاپی

قیمت منطقی دلار حدود ۸ تا ۱۰ هزار تومان است

سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شواهد موجود نشان می‌دهد كه دولت گویی تمایل دارد تا قیمت دلار در كانال ۱۰ و یا حتی ۱۱ هزار تومانی بماند، اما روند فعلی نشان می‌‌دهد كه نرخ ارز، طی ماه‌های آینده روند كاهشی خواهد داشت.

به گزارش نما، سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن روند کاهشی قیمت ارز در هفته‌های اخیر، گفت: پیش‌بینی بسیاری از کارشناسان بازار ارز این است که قیمت انواع ارز، به‌خصوص دلار طی ماه‌های آتی روند کاهشی خواهد داشت.

اخبار اقتصادی- وی افزود: تحریم‌های آمریکا تأثیر به‌سزایی در افزایش قیمت ارز نداشته است، بنابراین آمریکایی‌ها نیز با جنگ روانی در داخل کشور در صدد آشوب بوده و هستند و می‌خواستند این طور القا کنند که تحریم‌ها در افزایش قیمت‌ها و نابه‌سامانی‌های بازار کالاهای اساسی نقش مؤثر داشته، در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس، یکی از دلایل افزایش بی‌رویه قیمت کالاهای اساسی را نبود نظارت مستمر و نیز حضور واسطه‌ها دانست و اظهار داشت: معتقدم تحریم‌های آمریکا تأثیر بسیار ناچیزی در به‌وجود آمدن وضع موجود داشته‌اند.

تحریم‌های آمریکا تأثیر به‌سزایی در افزایش قیمت ارز نداشته است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین، یکی از دلایل افزایش قیمت در کالاهای اساسی و ارز را سوء‌مدیریت‌‌های داخلی دانست و تصریح کرد: اگر بانک مرکزی و وزرای اقتصادی دولت در اوج تحریم‌ها که ماه‌ها پیش آغاز شد، شرایط را پیش‌بینی کرده و تمهیداتی برای آن اندیشیده بودند، شوک قیمتی در بازار به مراتب کمتر شده بود.

حسینی شاهرودی گفت: قیمت منطقی و واقعی دلار حدود 8 تا 10 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: شواهد موجود نشان می‌دهد که دولت گویی تمایل دارد تا قیمت دلار در کانال 10 و یا حتی 11 هزار تومانی بماند، اما روند فعلی نشان می‌‌دهد که نرخ ارز، طی ماه‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت.

نماینده مردم شاهرود در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمرکز صادرات و مبادلات تجاری کشور از دلار به‌ سمت ارزهای دیگر در حال سوق پیدا کردن است، بنابراین، دلار دیگر نقش مهمی در مبادلات تجاری نخواهد داشت، البته این مسئله نیازمند طی زمان است که در آینده محقق خواهد شد.

۱۳۹۸/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...