نسخه چاپی

شكست فاجعه بار آمریكا در برابر ایران

آمریكایی‌ها از تاریخ درس نمی‌گیرند!

عکس خبري - آمريکايي‌ها از تاريخ درس نمي‌گيرند!

وقتی دونالد ترامپ حكم خروج آمریكا از برجام را امضا كرد و از آغاز فشار حداكثری به ایران خبر ‌داد! نمی‌دانست یك سال بعد چنین شرایط بغرنجی را در برابر ایران تجربه كند!


وقتی دونالد ترامپ حکم خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و از آغاز فشار حداکثری به ایران خبر ‌داد! نمی‌دانست یک سال بعد چنین شرایط بغرنجی را در برابر ایران تجربه کند! رئیس‌جمهور آمریکا در این رؤیا به سر می‌برد که با خروج از برجام هم فشارها را افزایش می‌دهد و هم محدودیت‌های هسته‌ای ایران را با کمک اروپایی حفظ می‌کند، هرگز به ذهنش خطور نمی‌کرد یک سال بعد تهران هم گام‌های خود را برای کاهش محدودیت‌های هسته‌ای آغاز می‌کند و عزم خود را برای پایان دادن به اجرای یکجانبه برجام به نمایش می‌گذارد و هم فشارهای آمریکا اثر خود را از دست داده و هم اقتصاد ایران در مسیر ثبات قرار می‌گیرد.
ترامپ بی‌تردید در خیالاتش هم نمی‌گنجید که همه تلاشش برای تحت فشار قرار دادن ایران با طرح موضوع حمله نظامی و جنگ روانی فرستادن ناو جنگی به منطقه، به لنگر انداختن ناو «آبراهام لینکلن» در خارج از خلیج‌فارس از ترس واکنش ایران و سرنگون شدن پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته «گلوبال هاوک» به محض ورود به حریم هوایی ایران منتهی شود! و تلاشش برای ایجاد ائتلاف نظامی در خلیج‌فارس چنین فاجعه‌بار شکست بخورد! اما یک پیش‌بینی آمریکا کاملاً منطبق با واقعیت بود و آن، همراهی کشورهای اروپا در پیش بردن سیاست‌های ضد ایرانی‌اش بود. اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا با لفاظی‌ها و وقت‌کشی‌های خود به مدت یک سال سیاست حفظ محدودیت‌ها همراه با افزایش فشار را پیش بردند و حالا هم که ایران به صبر استراتژیک خود پایان داده، «مذاکره برای مذاکره و اقدامات خبیثانه» را در پیش گرفته‌اند تا با خرید زمان بیشتر و با آمد و شد‌های دیپلماتیک ترامپ را به اهدافش نزدیک کنند! اما زهی خیال باطل.
گویا آمریکایی‌ها و دوستان اروپایی‌اش از تاریخ درس نمی‌گیرند و یادشان نمی‌ماند که ایران جنگ هشت ساله و فتنه هشت ماهه را پشت سر گذاشت، از پاسخ‌های قدرتمندانه به راهزنی دریایی انگلیسی‌ها درس نمی‌گیرند و اصرار دارند شکست‌های خود در مقابل ملت ایران را مدام تکرار کنند!


۱۳۹۸/۵/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...