نسخه چاپی

اعلام آمادگی شهرداری تهران برای تأمین خانه‌های استیجاری

حناچی درباره طرح خانه‌های استیجاری گفت: در كشور‌های مختلف جهان بخشی از كار تأمین مسكن بر عهده شهرداری است و شهرداری تهران نیز ابزار و انگیزه آن را دارد.

به گزارش نما، پیروز حناچی شهردار تهران که برای توضیح لایحه دو فوریتی اصلاح بند الف تبصره ۴ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه به صحن شورای شهر تهران آمده بود، در جمع خبرنگاران گفت: ما در بودجه سال ۹۷ و ۹۸، تأمین منابع مالی از طریق عرضه اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو و اتوبوسرانی را پیش بینی و آن را به صورت لایحه‌ای دو فوریتی در صحن شورای شهر تهران مطرح کردیم که خوشبختانه به تصویب رسید.

اخبار اجتماعی - او با تأکید بر توسعه ناوگان اتوبوسرانی افزود: در کنار توسعه مترو، توسعه ناوگان اتوبوسرانی از طریق تزریق ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است تا از این طریق شرمنده مردم نباشیم.

شهردار تهران با تأکید بر تلاش دولت برای توسعه و تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تاکنون دولت در پیشبرد برخی از کارها حمایت کرده است و امیدواریم سهم دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات در شهرداری به ایستگاه معماری و شهرسازی رسیده است؟ تصریح کرد: تغییرات در حوزه معماری و شهرسازی در دستور کار نیست و ما از ابتدا تغییرات خود را در تشکیلات شهرداری قرار دادیم و با هماهنگی شورای شهر سعی در چابک سازی مدیریت شهری داریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری توانسته اعتبار مورد نیاز اوراق‌های مشارکت را تأمین کند؟ افزود: با وجود برخی از مشکلات، تسویه حساب خود را انجام دادیم و منابع مالی خود را تأمین کردیم و برای عرضه اوراق مشارکت نیز بانک‌ها مشخص شده‌اند تا منابع مورد نیاز را تأمین کنند.

شهردار تهران درباره زیباسازی محیط شهری و رنگ آمیزی معابر گفت: زیباسازی معابر عمومی و رنگ آمیزی در دستور کار مدیریت شهری است و ما تجربیات خوبی در این باره داریم، اما باید به این نکته توجه شود که زیباسازی رنگی تهران تنها رنگ پاشیدن به در و دیوار نیست و رنگ آمیزی محیطی باید با اصول زیبایی انجام شود.

حناچی درباره طرح خانه‌های استیجاری گفت: در کشور‌های مختلف جهان بخشی از کار تأمین مسکن بر عهده شهرداری است و شهرداری تهران نیز ابزار و انگیزه آن را دارد.

شهردار تهران با تأکید بر وجود گرمخانه‌ها در پایتخت تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت شهری نقش خود را در زمینه احداث گرمخانه‌ها و سازمان نگهداری از کودکان ایفا کرده است و امیدواریم که دولت بتواند در این بخش به شهرداری کمک‌ کند و تسهیلاتی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.


۱۳۹۸/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...