نسخه چاپی

نمایندگان از حق قانونی خود صرف نظر نمی‌كنند

عکس خبري -نمايندگان از حق قانوني خود صرف نظر نمي‌کنند

نماینده مردم رباط كریم گفت: تذكر و سؤال از حقوق و وظایف نمایندگان است و اگر بخواهیم این اختیارات را از نمایندگان سلب كنیم دچار یك اشتباه بزرگ شده‌ایم.

به گزارش نما، ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد نکشاندن اختلافات به مردم، اظهار داشت: با توجه به اینکه دو انتخابات در پیش روی نظام قرار دارد بداخلاقی‌ها در عرصه سیاسی، سبب بدبینی‌هایی بین مردم می‌شود.

وی افزود: دامن زدن به برخی مسائل حاشیه‌ای و بزرگ جلوه دادن اختلافات برای کم کردن از تقصیرات خود و متهم کردن دیگران بود که در شرایط فعلی کشور انجام اینگونه حرکات نامناسب و ناپسند است.

نماینده مردم رباط‌کریم در بهارستان فرمایشات مقام معظم رهبری را در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان حکیمانه دانست و گفت: مقام معظم رهبری با حضور به موقع خود توانستند مسائلی را که ممکن بود کشور را با چالشی جدید وارد سازد جمع کنند و سران قوا را به یک آرامش فکری برسانند.

نکو با تأکید بر اینکه شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را آزار می‌دهد تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری در شرایط فعلی به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر گرانی و اشتغال مردم باشیم تا بتوانیم در بحث اقتصادی جامعه را به سمت ایده‌آل به پیش ببریم.

وی در ادامه به طرح سؤال از رئیس‌جمهور که توسط عده‌ای از نمایندگان کلید خورده است اشاره و خاطرنشان کرد: تذکر و سؤال از حقوق و وظایف نمایندگان است و اگر بخواهیم این اختیارات را از نمایندگان سلب کنیم دچار یک اشتباه بزرگ شده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین به اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور در شرایط فعلی به مصلحت نیست اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌خواهند با نقل قول‌هایی از رهبر معظم انقلاب مایه بگذارند ،در حالیکه اگر رهبر معظم انقلاب نظرشان بر این باشد که این کار مجلس اشتباه است مجلس شورای اسلامی قطعاً طرح سؤال از رئیس‌جمهور ار اجرا نمی‌کند.

نکو افزود: گفته می‌شود، احمدی‌نژاد می‌گوید اگر طرح سؤال من در مجلس کلید زده شود بعضی ناگفته‌ها را می‌کنم، این رویه اشتباه است چرا که با تهدید نمی‌توانند حق قانونی نمایندگان را از آنها بگیرند.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...