نسخه چاپی

بررسی امضاهای سوال از رئیس جمهور

یك عضو هیات رییسه فراكسیون اصولگرایان مجلس، با بیان اینكه امروز بعدازظهر هیاتی موضوع تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهور را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، از ارائه شكایت‌نامه‌ای از عملكرد هیات رییسه به كمیسیون اصل ۹۰ در مورد نحوه قرائت سوال از رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی‌اصغر زارعی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: حدود یک ساعت پیش آقای ابوترابی‌فرد به ما گفتند که یک هیات بعدازظهر امروز جلسه‌ای را با پنج نفر از کسانی که شهادت می‌دهند امضای خود را قبل از اعلام وصول سوال از رییس‌جمهورپس گرفته‌اند، برگزار می‌کند تا آنها توضیحات خود را ارائه دهند.

وی افزود: قرار شده این پنج نفر که عبارتند از جلیلی، گروسی، محبی، چهاردولی و بخشایش در جلسه بعدازظهر با این هیات در مورد پس گرفتن امضاهایشان توضیح دهند چرا که طبق شهادت این افراد، آنها امضاهایشان را قبل از اعلام وصول پس گرفتند و به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که سوال از رییس‌جمهور نصاب ندارد.

این عضو هیات رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس در مورد ترکیب هیات رسیدگی‌کننده به موضوع تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهور گفت که آقای ابوترابی در مورد ترکیب هیات چیزی نگفته ولی قول داده که این موضوع را بررسی کند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد ۷۶ امضای سوال از رییس‌جمهور صحت ندارد،‌گفت: ۷۲ امضا پای طرح سوال از رییس‌جمهور است که طبق شهادت این پنج نماینده در مورد پس گرفتن امضاهایشان، این امضاها به کمتر از ۷۱ نفر می‌رسد که با این اوصاف سوال منتفی است.

زارعی در پاسخ به این پرسش که در صورت محرز شدن صحت و سقم پس گرفتن امضاهای این پنج نماینده، آیا سوال منتفی می‌شود؟ گفت: اگر هیات رییسه نظر این پنج نماینده را که به صورت حضوری و مکتوب در مورد پس گرفتن امضایشان شهادت دادند را بپذیرد، آنگاه تعداد امضاها از نصاب می‌افتد و باید سوال منتفی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضای فراکسیون اصولگرایان افرادی همچون آقای حدادعادل نیز در این هیات حضور دارند، اظهار بی‌طلاعی کرد و باز هم تاکید کرد که ترکیب این هیات را ابوترابی‌فرد مشخص می‌کند و ایشان قول داده که این موضوع پیگیری شود.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم در پاسخ به پرسشی در خصوص دلیل عجله هیات رییسه برای قرائت سوال از رییس‌جمهور،‌گفت: این موضوع را باید از اعضای هیات رییسه بپرسید ولی آنها بدون شمارش و قطعی دانستن تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهور، آن را قرائت کردند که باید در این رابطه توضیح دهند.

زارعی با بیان اینکه هیات رییسه در مورد اعلام وصول سوال از رییس‌جمهور اشتباه کرده است، اظهار کرد: هیات رییسه اشتباه محاسباتی در مورد تعداد امضاهای سوال از رییس‌جمهور انجام داد به همین دلیل ما عملکرد هیات رییسه را از این حیث زیر سوال می‌بریم و به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت می‌کنیم. شکایت ما از عملکرد هیات رییسه است چرا که هیات ریسه را مسئول این کار می‌دانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به این پرسش که آیا طبق آیین‌نامه، بعد از ارائه سوال به رییس‌جمهور امکان پس گرفتن امضا و یا منتفی شدن سوال وجود دارد، گفت: هیات رییسه این سوال را با عجله با ۷۶ امضا به دفتر رییس‌جمهور ارسال کرده است این در حالی است که آقایان شهادت می‌دهند که امضاهای خود را قبل از اعلام وصول پس گرفته‌اند و می‌گویند که امضاهایشان دست آقای فلانی است.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...