نسخه چاپی

معیار شناخت خیانت

معیار شناخت خائن همان اختلاف افكنی و جنجال آفرینی و مخدوش كردن عامل قدرت در شرایط حساس فعلی یعنی انسجام و وحدت نیروها است، گر چه چنین اقدامی در پوشش نام مردم و یا ادعای تولید منافع برای مردم و بازیچه قراردادن احساسات و عواطف مردم باشد. از این رو ...

رسول سنايي راد- در شرايط فعلي كه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي با هدف ايجاد منازعه و گسست هاي داخلي، راهبرد تشديد تحريم و فشار اقتصادي را عليه جمهوري اسلامي به اجرا گذاشته و در صورت تأثيرگذاري، براي نيل به هدف، حتماً بر شدت و دامنه آن خواهند افزود، يكي از عوامل اصلي مقابله با آن، توليد قدرت در داخل و مقابله با آن با تكيه بر انسجام و وحدت نيروها است كه با توجه به خصلت واقع گراي نظام ليبرال- دموكراسي غربي كه تنها در برابر قدرت تمكين كرده و بر اساس تئوري مبادله هزينه، چنانچه اقدام خود را پرهزينه تر از سود و منفعت آن بيابند مي توانند ادامه اين روند را متوقف سازند، والا در صورتي كه در اين شرايط اختلافاتي بروز كند كه عامل تحريم و فشار يعني دشمنان ما، آن را حمل بر تأثيرگذاري فشار و تحريم و ايجاد گسست هاي داخلي كرده و ارزيابي مثبتي از به كارگيري اين راهبرد تلقي كنند، ترديدي در ادامه و تشديد آن نخواهند داشت.

از اين رو عقلانيت و حكمت سياسي ايجاب مي كند تا اختلافات به حداقل ممكن رسيده و نگاه ها به دشمن مشترك بيروني دوخته شود كه به عنوان خطر اصلي مي تواند عامل وحدت به حساب آيد. در اين صورت تمامي نيروها و طرف ها به عنوان يك كل واحد ظاهر شده و قدرتي پديد مي آورد كه منبع آن نه يك گروه و يا رتبه خاص بلكه «كليت» عامل آن است. اين «قدرت هم افزا» و ناشي از «انسجام و وحدت» از ضريب نفوذ بسيار بالايي برخوردار بوده و قادر است از طريق تصويرسازي، چه به صورت خودآگاه و چه به شكل ناخودآگاه، رقيب يا دشمن را تحت تأثير قرارداده و او را وادار به تجديدنظر در مسير اتخاذ شده، عليه اين كليت كند. همان گونه كه وحدت ملي به نمايش درآمده در دوران دفاع مقدس دشمن را از ادامه تجاوز نظامي و يا تكرار آن در سال هاي بعد بازداشت.عليرغم بديهي بودن گزاره هاي فوق، در هفته هاي گذشته شاهد بگومگوهايي بين سران قوا بوديم كه با غفلت از مسائل اساسي مثل فشار ناشي از گراني و تورم بر مردم با بهانه قراردادن برخي مسائل اخلاقي كم اهميت، چنان رفتار كردند كه اين هشدار را دريافت كردند كه «اختلاف نظر نبايد به اختلاف در عمل و اختلاف در برخوردهاي گوناگون به اختلافات علني، به گريبانگيري، مچگيري در مقابل چشم مردم منتهي شود.»اين هشدار، بلكه يأس مردم را رقم زده و اين نگراني را به وجود مي آورد كه شايد برخي با طرح مسائل حاشيه اي و جنجال آفريني به دنبال فرار از مسئوليت و پاسخگويي هستند و لذا امام خامنه اي با هشدار و پرهيز دادن مسئولان از كشاندن اختلافات بين مردم و دستمايه قرار دادن مسائل جزيي براي ايجاد جنجال و هياهو، تأكيد فرمودند: «مهم اين است كه همه ما بدانيم مسئوليتي داريم، همه ما بدانيم موقعيت حساسي داريم.»

بنابراين با توجه به موقعيت حساس فعلي كه كشورها تمام توان خود را براي برهم زدن ثبات و پايداري و توليد شكاف و گسست داخلي عليه جمهوري اسلامي ايران به كار گرفته اند تا حتي بتوانند انتخابات سال 92 را تحت تأثير قرار داده و زمينه به قدرت رسيدن يك حلقه همسو با منافع غرب و اهل سازش و كوتاه آمدن از عزت و منافع را به عنوان ناجي فراهم سازند، هرگونه اقدامي كه انسجام و وحدت داخلي، يعني پشتوانه اصلي اقتدار ملي و مقاومت در برابر تهديد و زورگويي دشمن را مخدوش كند، نوعي خدمت به دشمن و خيانت به خودي به حساب مي آيد و چنين فردي حكم همان ستون پنجم دشمن را خواهد داشت. از اين رو معيار شناخت خائن همان اختلاف افكني و جنجال آفريني و مخدوش كردن عامل قدرت در شرايط حساس فعلي يعني انسجام و وحدت نيروها است، گر چه چنين اقدامي در پوشش نام مردم و يا ادعاي توليد منافع براي مردم و بازيچه قراردادن احساسات و عواطف مردم باشد. از اين رو رهبر فرزانه انقلاب حجت را تمام كردند و در فرمايشات خويش به مناسبت 13 آبان به صراحت اعلام فرمودند: «احساسات مردم را نبايد در جهت اختلاف تحريك كرد. از امروز تا روز انتخابات هر كس احساسات مردم را در جهت ايجاد اختلاف به كار بگيرد، قطعاً به كشور خيانت كرده.» اعلام قطعي و قاطع در واقع يك معيار است كه بايد مسئولان رفتار سياسي خود را با آن تطبيق داده و به آن عمل كنند. خوشبختانه روساي قوا با ارسال نامه به محضر امام خامنه اي آمادگي خويش را براي اطاعت و اجراي اين فرمان اسلامي اعلام داشته اند، اما آنچه مهم تر است پايبندي و التزام عملي است. چرا كه ديگر حجت تمام شده و معيار شناخت خائن اعلام شده و لذا از امروز تا انتخابات هر سخن و عملي كه توليد اختلاف كرده و نافي وحدت و انسجام باشد، همراهي با دشمن و خيانت محسوب خواهد شد و هر رفتار و اقدامي كه به وحدت و انسجام كمك كند، نشانه التزام عملي به ولايت و ولايت مداري و توجه به منافع و مصالح كشور خواهد بود.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...