نسخه چاپی

خط ۶ مترو به در شرقی حرم عبدالعظیم می رسد؟

یك عضو شورای شهر تهران در مورد متروی شهر ری با اشاره به اینكه مترو برای شهر ری عبوری و نه هدفی در نظرگرفته شده است، گفت: در حال انجام پیگیری‌ها هستیم كه خط ۶ به درب شرقی حرم عبدالعظیم (ع) برسد.

به گزارش نما، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در نشست خبری اعضای شورای اسلامی شهر ری، اظهار داشت: شوراها یکی از ارکان برآمده از متن جامعه بوده که با رسانه‌ها همنشینی تنگاتنگی دارد. همچنین خبرنگاران گوش و چشم شورا و مردم هستند و نواقص شوراها را یادآوری می‌کنند.

​اخبار اجتماعی -وی افزود: شوراها و رسانه‌ها در راستای توسعه کشور و مردم سالاری‌اند و امروزه رسانه و خبر مورد توجه همگان اعم از دولتمردان، سیاستمداران و مردم است و رسانه‌ها در دنیا افکار عمومی را سازماندهی می‌کنند.

این عضو شورای شهر تهران در مورد مترو ی شهر ری با اشاره به اینکه مترو برای شهر ری عبوری و نه هدفی در نظرگرفته شده است، گفت: در حال انجام پیگیری‌ها هستیم که خط ۶ به درب شرقی حرم عبدالعظیم (ع) برسد.

خلیل آبادی در مورد اینکه جداسازی شورای شهر تهران و ری به کجا رسیده است؟ گفت: هیچ جای ایران شهری با شهر دیگر ادغام نشده تا شورای شهری واحدی داشته باشد ولی در تهران این مسئله به وقوع پیوسته و شورای شهر تهران، ری و تجریش وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شهری در تداخل با حریم شهر دیگر نباید باشد، گفت: تا سال ۹۲ ادغام دو شهر تهران و ری قانونی بوده و پس از آن متأسفانه این مسئله را قانونی کرده‌اند که جای تعجب دارد که چرا شورای نگهبان تبصره مربوط را تأیید و تصویب کرده است.

خلیل آبادی ادامه داد: بدنه شهر ری شورا دارد ولی سر شهر ری در دامن تهران افتاده و این جدایی تبعات و اثرات منفی به همراه داشته است. شهرهای حریم و تقسیمات کشوری جداگانه دارد ولی مدیریت شهری آن به تهران متصل شده و باید این مسأله برطرف شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اکنون از مسئولین نظام درخواست داریم که این تبصره غیرعادلانه را حذف کنند و شورای شهر تهران را از شورای شهر ری جدا سازند.

۱۳۹۸/۵/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...