نسخه چاپی

آخرین وضعیت زیرساخت‌های مهران برای اربعین ۹۸

قاسم سلیمانی دشتكی استاندار ایلام درباره اقدامات صورت گرفته برای تردد زوار حسینی در اربعین ۹۸، گفت: جلسات اربعین امسال، پس از اربعین سال ۹۷ شروع شد و اكنون فعالیت‌هایمان با سرعت بیشتری در حال انجام است.



به گزارش نما، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام درباره اقدامات صورت گرفته برای تردد زوار حسینی در اربعین ۹۸، گفت: جلسات اربعین امسال، پس از اربعین سال ۹۷ شروع شد و اکنون فعالیت‌هایمان با سرعت بیشتری در حال انجام است.

اخبار اجتماعی -سلیمانی دشتکی با بیان اینکه برای تسهیل در تردد زوار حسینی از مرز مهران چند طرح ارائه کردیم، اظهار کرد: مدیریت مشکلات مرز مهران که سال قبل هم با آن درگیر بودیم، یکی از طرح‌های مهمی است که باید به آن رسیدگی شود، همچنین ترمیم و بازسازی جاده‌ ایلام به مهران از دیگر طرح‌ها است.

استاندار ایلام گفت: سال قبل حفاری ۲ تونل باقی مانده بود که ۸۰۰ متر از نخستین تونل حفاری شده است، اما کار‌های زیرساختی آن هنوز باقی مانده و در تلاش هستیم آن را لاینینگ کنیم، البته به صورت اضطراری می‌توان از این تونل‌ها استفاده کرد. تونل دوم از ۸۰۰ متر، حدود ۱۵۰ متر حفاری شده است.

او افزود: مهم‌ترین اقدامات در مرز مهران و پایانه برکت انجام شده که محل استقرار اتوبوس‌های شهرستان‌ها و استان‌هاست، متاسفانه سال قبل با ترافیک سنگینی در این محدوده روبه‌رو بودیم که امسال ۲ کنارگذر غربی و شرقی مهران بازسازی شد و توانستیم یک زیرگذر و یک روگذر در آن منطقه بسازیم، همچنین دو ورودی و خروجی جدا خارج از مسیر مهران و پایانه آن ساختیم که در حال آماده‌سازی و بهره‌برداری در اربعینامسال است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: انتظار ما بر این است که یک ماه قبل از اربعین جاده‌ها و زیرساخت‌ها آماده شود، همچنین ۶ هزار مترمربع سایبان برای آسایش زوار توسط خیرین در مرز مهران ساخته شده و ۶۰۰ سرویس بهداشتی در دست احداث است، افزون بر این آن طرف مرز در کشور عراق هم سایبان‌هایی ساخته شده است.


استاندار ایلام درباره بودجه دریافتی از سوی دولت برای بازسازی و نوسازی راه‌ها و پل‌ها مرزی این استان، گفت: حدود ۷۴ میلیارد تومان بودجه اربعین را دریافت کردیم که قسمتی از آن به عنوان کمک‌های فنی اعتباری کسر شده است.

او ادامه داد: حدود ۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار ۷۴ میلیاردی، پرداخت شده و ۳۰ میلیارد دیگر آن را هم سازمان برنامه و بودجه اخیرا پرداخت کرده است.

۱۳۹۸/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...