نسخه چاپی

مقام قطری: امارات در یمن نقش تروریستی دارد

یك مقام قطری به ادعای وزیر مشاور در امور خارجه امارات در خصوص ایفای نقش «درخشان و شجاعانه» امارات در یمن واكنش نشان داد و آن را «تروریستی» خواند.

به گزارش نما، «احمد الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر به اظهارات « انور قرقاش » وزیر مشاور در امور خارجه امارات در خصوص یمن واکنش نشان داد و نقش امارات در یمن را تروریستی خواند.

اخبار بین الملل- الرمیحی در صفحه توئیتر خود نوشت: «نقش [امارات] پلید و تروریستی و مشابه آن چیزی است که در مصر و لیبی رخ داد».

وی افزود که برای کشف اثرات انگشتان تروریستی شما در این کشورها، مراجعه به تاریخ کافی است.

این اظهارات الرمیحی در واکنش به ادعای قرقاش است که ایفای نقش امارات در یمن را «درخشان و شجاعانه» توصیف کرده بود.

این در حالی است که شهر عدن در جنوب یمن از چهارشنبه گذشته شاهد درگیری و جنگ نیابتی ریاض و امارات بود. درگیری‌های مسلحانه در شهر عدن، از چهار روز پیش و در پی آن آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای تحت امر خود خواست به سمت کاخ المعاشیق (که بعد از سیطره بر آن به «الیمامه» تغییر نام یافت) حرکت کرده و آن را تصرف کنند. کاخ معاشیق دیروز تحت کنترل نیروهای تحت حمایت امارات در آمد.

تا کنون بسیاری از رسانه‌ها و مقامات وابسته به منصور هادی از جمله «احمد المیسری» وزیر کشور و «محمد الحمیری» وزیر مشاور در امور پارلمان، امارات را اصلی‌ترین حامی شبه‌نظامیان شورای انتقالی اعلام کرده‌اند.

۱۳۹۸/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...