نسخه چاپی

كوچك‌زاده: 77نماینده درحكم كل‌مجلس نیست

یك عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس تاكید كرد: مجلس قدرت استیضاح رییس جمهور را دارد ولی این 77 نفر، در حكم مجلس نیستند كه بخواهند رییس جمهور را استیضاح كند.

به گزارش نمابه نقل ازایسنا، مهدی کوچک‌زاده در جمع خبرنگاران گفت: سوال 77 نفر به مفهوم استیضاح رییس‌جمهور نیست، همچنین ارجاع سوال به قوه قضاییه به مفهوم استیضاح یا خلع رییس‌جمهور نیست.

نماینده مردم تهران افزود: هر نماینده از رییس‌جمهور می‌تواند به قوه قضاییه شکایت کند چرا که در جامعه دموکراسی است ولی 77 نماینده که طرح سوال از رییس‌جمهور را امضا کرده‌اند در حکم مجلس نیستند که بخواهند ایشان را استیضاح کنند.

وی با اشاره به تصمیم برخی نمایندگان برای استیضاح هیات رییسه مجلس گفت: در ماده 26 آیین‌نامه داخلی مجلس اجازه داده شده که نمایندگان از هیات رییسه شکایت کنند اکنون نیز مسئله به نام استیضاح هیات رییسه مطرح نیست بلکه جمعی از نمایندگان نسبت به عملکرد هیات رییسه ناراضی بوده و از آنان شکایت خواهند کرد.

وی با اشاره به وعده ابوترابی مبنی بر عدم قرائت طرح سوال از رییس‌جمهور در صحن علنی مجلس گفت: دلیل خلف وعده آقای ابوترابی را باید از خودش بپرسید.

کوچک‌زاده با اشاره به مسائل مطرح شده در جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: برای اینکه جلوی حسینیان را بگیرند تا وی حرفش را نزند بگو مگویی بین نقوی حسینی و حسینیان در گرفت و حسینیان به آن حال و روز افتاد ولی حسینیان بیدی نیست که با این بادها بلرزد. نقوی حسینی حرف توهین‌آمیزی به حسینیان زد و حسینیان نیز برافروخته شد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان ابزار عقیده کرد: نقوی حسینی اصولا دعوت به اعمالی می‌کند که خود عامل به آن اعمال نیست و به طور مثال وی درباره اقتدار مجلس صحبت می‌کند ولی در رسانه‌های عمومی طوری صحبت می‌کند گویا به این موضوع اعتقادی ندارد؛ این مسائل اقتدار مجلس را زیر سوال می‌برد باید گفت نقوی حسینی مصداق این آیه شریفه قرآن است که می‌فرماید چرا چیزی را می‌گوید که به آن را عمل نمی‌کنید.

کوچک‌زاده با اشاره به دلیل ترک جلسه روز یکشنبه مجلس گفت: نماینده حق دارد جلسه را ترک کند اگرچه آقای لاریجانی گفت که «باید در مجلس بمانید چون حقوق می‌گیرید»اما بنده نیز برای حلال شدن حقوقم جلسه علنی را ترک کردم.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...