نسخه چاپی

اقدام مشكوك سایت هاشمی رفسنجانی

سایت رسمی آقای هاشمی با به رخ كشیدن تقابل جناح راست با امام (ره) تلویحا در پی القای این پیام به نمایندگان مجلس است كه تقابل با رهبری در موضوعات اختلافی خیلی اهمیتی نداشته و امری مسبوق به سابقه است!

به گزارش نما به نقل از شبکه ایران، در شرایطی که هنوز یک هفته از هشدار شدید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از کشاندن اختلافات به میان مردم و خیانت نامیده شدن این اقدام از جانب ایشان نگذشته بود، هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در اقدامی معنادار و پر حرف و حدیث، طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد. اصرار هیئت رئیس مجلس برای سوال از رئیس جمهور تا بدانجا پیش رفت که به گفته برخی از نمایندگان، طرح سوال قبل از شمارش امضاء ها اعلام وصول گردید. شمار دیگری از نمایندگان نیز گفته اند که اعضای هیئت رئیسه برای پس گرفته نشدن امضاء ها خواهش و تمنا داشته اند!

در پی این اتفاق، شائبه تقابل هیئت رئیسه و برخی از نمایندگان مجلس با دیدگاه صریح رهبر معظم انقلاب تا بدانجا پیش رفت که جواد کریمی قدوسی در تذکر خود اظهار داشت: «بیاییم به خودمان هشدار دهیم بعد از این اگر بی‌توجهی کردیم، مردم ما را به عنوان خائن مطرح می‌کنند؛ خودمان بیاییم طوری عمل کنیم که لایق بشارت باشیم.»

اما به موازات اقدام عجیب هیئت رئیسه مجلس، پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی از روز گذشته چند مطلب مهم در خصوص تقابل روزنامه رسالت با امام خمینی (ره) و ماجرای ۹۹ نفر منتشر کرده است.

به این تیتر ها توجه کنید:

توصیه هاشمی به محمد رضا باهنر چه بود؟/ ماجرای تذکر امام (ره) فراموش می شود!
تا ساعت هشت صبح در دفترم کار کردم و تا تنفس در جلسه علنی ماندم. مراجعات نمایندگان زیاد بود. معمولاً نامه‏ها و گزارش‏های زیادی توسط نمایندگان می‏رسد که وقت زیادی می‏گیرد. پیش از ظهر آقای [محمدرضا] باهنر آمد و از فشارهایی که پس از مسأله دولت و مخالفت آنها با نظر امام بر آنها وارد می‏آورند، گله داشت. گفتم که به مسائل دامن زده نشود تا فراموش شود. ظهر هم چند مراجعه از طرف نماینده‏ها داشتم و فرماندهان سپاه گیلان برای ملاقات آمدند.

"رای مخالف نظر من حق نماینده ملّت است" / روایت هاشمی از درس بزرگ امام به مجلس
شرکت نمایندگان در جلسه کم سابقه بود. ۲۶۱ نفر از مجموع ۲۶۷ نفر نماینده آمده بودند. ۱۶۲ موافق، ۷۳ مخالف و ۲۶ نفر ممتنع بودند.
۹۹ رأی مخالف و ممتنع که [علیرغم تذکر قبلی] برخلاف نظریه امام بود، باعث ناراحتی شدید اکثریت نماینده ‏ها شد و وسیله‏ ای برای بد نام شدن و ضد ولایت فقیه معرفی شدن جریان محافظه کار گردید.
بعضی این را از اشتباهات بزرگ سیاسی آنها می‏ خوانند. " نقطه مثبت " آنها تعبّد آنها بود که با این رأی از دستشان ممکن است گرفته شد و خود آنها این را وظیفه شناسی نمایندگی می‏ دانند و فکر می‏کنند "امام هم راضی نیستند نماینده برخلاف نظرش رأی بدهد" .

چرا امام به روزنامه رسالت پول نمی دادند؟/" دست بردارید از تضعیف جمهوری اسلامی! "
" در منزل بودم. وقتم به استراحت و قرائت گزارش ها گذشت. حاج احمد آقا آمد. وضع جبهه را برای اطلاع امام گفت. راجع به اوضاع جاری مذاکره شد. گفت آقای آذری قمی خدمت امام آمده و از امام برای ادای قرض های روزنامه رسالت، کمک خواسته است و امام چیزی نداده اند. "

هاشمی بوی مجلسِ در رأس امور می دهد!
آیت‌الله از راهکارها که می‌گویند. یادی دوباره هم از نمازجمعه ۲۶ تیر ۸۸ می‌کنند. چقدر راهکارهایشان هنوز کارگشاست. راهگشا برای دلسوزان نظام و چاه‌گشا برای اختلاف‌افکنان، آنان که نقشه غرق کشور و مردم را در اختلاف و کینه در سر داشته و دارند و هر روز جنجال جدیدی می‌آفرینند. مجمع و مجلس و قوه قضائیه و شورای نگهبان هم برایشان فرقی نمی‌کند. آیت‌الله بدینجا که می‌رسند از سایت شخصی خود نیز یادی می‌کنند. چرایش را باید از خود ایشان پرسید!.
دیدار آیت‌الله سؤالات حاشیه‌ای زیادی داشت. اما شاید مهم‌ترین آنها نظرخواهی از آیت‌الله درباره درخواست رئیس‌جمهور برای بازدید از اوین بود. سؤال منطقی است و مستدل. "آقای هاشمی! اوین جزو خاک ایران است و رئیس‌جمهورهم رئیس‌ جمهور ایران". آیت‌الله در پاسخ فقط لبخند می‌زنند. گویی می‌خواهند بگویند مشت این روش‌ها را سالها پیش باز کرده‌اند. شاید پشت لبخند آیت‌الله روایت تاریخی باشد. "کلمه حق یراد بهاالباطل". آیت‌الله همه این روشها را در نامه ۸۸ گفته‌ بودند.

***
به نظر می رسد سایت رسمی آقای هاشمی با به رخ کشیدن تقابل جناح راست با امام (ره) تلویحا در پی القای این پیام به نمایندگان مجلس است که تقابل با رهبری در موضوعات اختلافی خیلی اهمیتی نداشته و امری مسبوق به سابقه است!

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...