نسخه چاپی

در این دولت وزرا كاره‌ای نیستند!

حجم سوءمدیریت‌ها به اندازه‌ای بوده است كه نمایندگان مانده‌اند در كدام مورد از مسئولان بپرسند. اقتصاد كشور وضعیت مناسبی ندارد. بانك مركزی نرخ رسمی تورم را ۲۴ درصد اعلام كرده است، ولی كار‌شناسان دو برابر این رقم را اعلام می‌كنند.

به گزارش "نما" به نقل از تابناک ؛ امیر طاهرخانی گفت: طرح سؤال از رئیس جمهور و استیضاح وزرا در مجلس نهم سرانجامی نداشته است. مجلس فاقد فراکسیون‌های قوی سیاسی است که به دنبال خواسته‌های عامه جامعه باشد.

امیر طاهرخانی، نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با تابناک درباره فرازونشیب‌های بسیار در طرح‌های استیضاح در مجلس با بیان این مطلب گفت: نمایندگان بیشتر به سمت مطالبات منطقه‌ای و شهرستانی بوده‌اند و هنگامی که به خواسته‌های منطقه‌ای خود می‌رسند، نسبت به مسائل مهم کلان کشور بی‌تفاوت می‌شوند؛ بنابراین، سرنوشت استیضاح‌ها این گونه درمی‌آید؛ افزون بر اینکه استیضاح‌ها تاکنون نتیجه روشنی نداشته و همین، باعث شده است که استیضاح مورد توجه و اهمیت نباشد.

بنا بر این گزارش، این نماینده ادوار مجلس افزود: نمایندگان علاوه بر خواسته‌‌های منطقه‌ای باید به دنبال مطالبات کلان کشور باشند. دولت نیز به دنبال آن است که استیضاح‌ها ناکام شود و توپ را به زمین مجلس بیندازد. مشکلات حاصل سوءمدیریت‌های دولت است، ولی مردم مجلس را مقصر می‌دانند. به این دلیل که به وظایف خود عمل نمی‌کند. مجلس باید در کارهای خود تجدیدنظر کند.

وی گفت: افزون بر این، در این دولت، وزرا کاره‌ای نیستند و باید به دنبال سؤال از رئیس جمهور بود و همچنین نمایندگان باید پاسخ‌های خود را از وی بخواهند. مردم باید ببینند که مجلس کار خود را انجام داده و این دولت است که پاسخگو نیست.

طاهرخانی گفت: حجم سوءمدیریت‌ها به اندازه‌ای بوده که نمایندگان مانده‌اند در کدام مورد از مسئولان بپرسند. اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد. بانک مرکزی نرخ رسمی تورم را 24 درصد اعلام کرده است؛ اما کار‌شناسان دو برابر این رقم را اعلام می‌کنند. هیچ کدام شعارهایی که دولت در زمینه اشتغال داده بود، به سرانجام نرسیده و حاصل مدیریت دولت این بوده که کشور در زمینه‌های گوناگون، در آستانه بحران قرار گیرد.

وی افزود: سیاسست خارجی کشور تعطیل است و با کشورهای تأثیرگذار ارتباط کارآمدی نداریم. صنعت و هر کجای دیگر که اشاره کنیم، وضعیت خوبی ندارد و این خوشایند نیست. مجلس اگر به وظیفه خود کار کند، بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

نماینده پیشین تاکستان در مجلس تأکید کرد: اگر دیدیم که تصمیمات و اظهاراتی غیرکار‌شناسی از سوی برخی دولتمردان و رئیس دولت گفته می‌شود که منافع ملی کشور را به خطر می‌اندازد، دلیلش این است که مجلس به وظیفه خود کار نمی‌کند.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...