نسخه چاپی

سعیدلو به اسلام آباد می‌رود

سفیر پاكستان در تهران از سفر امروز معاون امور بین الملل رییس جمهوری به اسلام آباد به منظور زمینه سازی سفر ˈمحمود احمدی نژادˈ به این كشور خبر داد.

به گزارش نما، ˈخالد عزیز بابرˈ بعداز ظهر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر گفت: هیات بزرگی، معاون امور بین الملل رییس جمهوری ایران را همراهی می کند و قرار است در زمان سفر آقای سعیدلو مقدمات سفر آقای احمدی نژاد به پاکستان فراهم شود.

وی تصریح کرد: تمام مسائل دوجانبه در سفر دو روزه آقای سعیدلو به پاکستان مورد بحث قرار می گیرد و ما نتایج این گفت و گوها را در زمان سفر آقای احمدی نژاد در اختیار سران و رهبران دو کشور قرار می دهیم تا درباره آنها تصمیم گیری شود.

سفیر پاکستان همچنین اظهار داشت: رییس جمهوری اسلامی ایران قرار است برای شرکت در اجلاس سران کشورهای ˈD-8ˈ –هشت کشور اسلامی در حال توسعه- به اسلام آباد سفر کند.

خالد عزیز بابر افزود: آقای احمدی نژاد در زمان سفر به اسلام آباد علاوه بر شرکت در اجلاس سران دی هشت قرار است دیدارهایی دوجانبه نیز با مقامات پاکستانی درباره مسائل مختلف داشته باشد.

سفیر پاکستان گفت: سفر آقای احمدی نژاد هم برای شرکت در اجلاس سران دی هشت و هم برای دیدارهای دوجانبه با مقامات پاکستانی است .

وی خاطرنشان کرد: موضوع خط لوله گاز، مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور، ارتباط راه ها و پروازهای بین دو کشور از جمله محورهایی هستند که قرار است در زمان سفر آقای احمدی نژاد به پاکستان درباره آنها گفت و گو شود.

کشورهای ایران، پاکستان، ترکیه، بنگلادش، نیجریه، مصر، اندونزی و مالزی اعضای گروه دی هشت هستند.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...