نسخه چاپی

مخالفت ژاپن با برگزاری مانور‌های نظامی كره جنوبی

رسانه‌های ژاپن اعلام كردند دولت این كشور مخالفت خود را با برگزاری تمرینات نظامی كره جنوبی در صخره‌های تحت مناقشه «لیانكورت» ابراز كرده است.

به گزارش نما، ژاپن مخالفت خود را با برگزاری مانور‌های نظامی کره جنوبی در صخره‌های تحت مناقشه لیانکورت اعلام کرد.

اخبار بین الملل- خبرگزاری کیودو با استناد به منابع موجود در محافل دیپلماتیک گزارش داد دولت ژاپن اعتراض خود را نسبت به برگزاری مانور‌های نظامی در جزایر موردمناقشه سئول و توکیو اعلام کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی صبح یکشنبه گزارش داد نیرو‌های نظامی این کشور مانور‌های دو روزه‌ای را در صخره‌های لیانکورت برگزار کردند.

بنا به گزارش این خبرگزاری نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی کره جنوبی در این مانور‌ها حضور داشتند؛ با این حال اطلاعات بیشتری از جزئیات این مانور‌ها منتشر نشده است.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع اطلاعاتی خود نوشت: این مانور‌ها غیرقابل قبول است. جای تاسف دارد و ما به شدت خواستار لغو آن‌ها هستیم. اعتراض ژاپن به کره جنوبی در این خصوص از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام شد و در این اعتراض توکیو تاکید کرد صخره‌های لیانکورت متعلق به این کشور است.

صخره‌های لیانکورت در کره جنوبی با نام دوکتو و در ژاپن تاکه شیما خوانده می‌شود و توکیو می‌گوید این صخره‌ها بخشی از استان تاکه شیما است. از سال ۱۹۵۴ این صخره‌ها به دست سئول اداره می‌شود. توکیو پیشنهاد کرده که کره جنوبی باید این موضوع را در دیوان بین المللی دادگستری دنبال کند. با این حال سئول معتقد است مناقشه بر سر این منطقه وجود ندارد و آن‌ها را از نظر تاریخی، جغرافیایی و قانونی جزء قلمرو خود می‌داند.

۱۳۹۸/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...