نسخه چاپی

كاهش ۳۲۱۵ نفری نیروهای شهرداری در دوره مدیریت شهری جدید

مرتضی الویری از كاهش ۳۲۱۵ نفری نیروهای شهرداری از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ تا مرداد ۹۸ خبر داد.

به گزارش نما، ئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از کاهش ۳۲۱۵ نفری نیروهای شهرداری از شهریور ماه سال ۱۳۹۶ تا مرداد ۹۸ خبر داد.

مرتضی الویری در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در ارائه گزارش یک ساله کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین موضوعاتی که در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته بود، بودجه سالیانه و برنامه پنج ساله سوم شهر تهران بود. بسیاری از طرح‌ها و لوایح تنخواه بودجه‌ای دارند لذا ترافیک سنگینی در حوزه‌ی بررسی طرح‌ها و لوایح در این کمیسیون وجود دارد.

وی افزود: این کمیسیون ۱۳۷ جلسه برگزار کرده که اغلب آنها با حضور همه آعضای کمیسیون برگزار شده است. از اقدامات کلیدی که در کمیسیون برنامه و بودجه آغاز شده و تاثیر زیادی در ساختار شهرداری تهران گذاشته است می‌توان به موضوع تعدیل نیروی انسانی در مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد. در اواخر دوره‌ی چهارم مدیریت شهری ۱۳ هزار نفر نیرو بدون ضوابط قانونی در مجموعه شهرداری تهران استخدام شدند لذا تصویب کردند که سالیانه ۶ درصد از نیروهای این مجموعه را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آمار نیروهای شهرداری تهران گفت: در شهریور ماه سال ۱۳۹۶، ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر نیرو در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار بود که در تیر ماه سال ۱۳۹۸ این نیروها به عدد ۶۴ هزار و ۹۱۴ نفر کاهش پیدا کرد در حقیقت ۳ هزار و ۲۱۵ نفر نیرو را در مجموعه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: اگر در کل تاریخ شهرداری قبل و بعد از انقلاب توجهی داشته باشیم هیچ گاه نیروهای انسانی شهرداری تهران تا این میزان کاهش پیدا نکرده بود. به این ترتیب اصلاح ساختار شهرداری تهران به صورت جدی مطرح شده و توسط شهرداری پیگیری می‌شود، البته امیدواریم لایحه تغییر ساختار آن در کمترین زمان ممکن برای تصویب به شورای اسلامی شهر تهران بیاید.

الویری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تحقق شفافیت در دوره پنجم مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: مساله شفافیت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ قطعا تاریک‌خانه موجود زمینه فساد مالی را ایجاد می‌کند و شفافیت ابزار جدی برای مقابله با فساد محسوب می‌شوند.

در این دوره شفافیت در پنج حوزه معاملات شهرسازی، سازمانی ، مالی و خود شورای شهر تهران محقق شده است.

وی تاکید کرد: موضوع کنترل حین خرج‌ها و بعد از خرج که در حقیقت موضوعی ذی حسابی محسوب می‌شود به طور جد توسط کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری می‌شود. همچنین بحث حسابرسی‌ها برای اولین بار علاوه بر گزارش حسابرسی‌ها مجموعه‌ای از بایدها و و نبایدها در مصوبات شورا مورد توجه قرار می‌گیرد.


۱۳۹۸/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...