نسخه چاپی

ترامپ: جانسون نیازی به نصیحت ندارد

رئیس‌جمهور آمریكا در اولین دیدار با نخست‌وزیر بریتانیا در فرانسه تأكید كرد كه جانسون برای خروج موفقیت‌آمیز از اتحادیه اروپا به نصیحت نیازی ندارد و فرد مناسبی برای محقق كردن این هدف است.

به گزارش نما، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «بوریس جانسون » برای اولین بار از زمانیکه بعنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شده است، در «بیاریتس» فرانسه دیدار کرد و از او بعنوان فرد مناسب برای رسیدگی به مسئله «برگزیت» یاد کرد.

اخبار بین الملل-​ روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد، ترامپ در دیدار با جانسون تأکید کرد که نخست‌وزیر بریتانیا برای خروج موفقیت‌آمیز بریتانیا از اتحادیه اروپا، به نصیحت نیازی ندارد.

وی اینگونه گفت: «او به نصیحت نیازی ندارد. او فرد مناسبی برای این کار است. من مدت‌ها است که این مسئله را می‌گویم. این حرف من، مقامات پیشین انگلیس را خیلی خوشحال نمی‌کند اما مدت ها است که می‌گویم او فرد مناسبی برای این کار است».

رئیس‌جمهور آمریکا که تلاش می‌کند در آستانه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، روابط تجاری واشنگتن با بریتانیا را تقویت کند، گفت: «گفت‌وگوهای تجاری بسیار خوبی بین انگلیس و ما در جریان است. ما قصد داریم قرارداد تجاری بسیار بزرگی را با یکدیگر داشته باشیم و این قرارداد بسیار بزرگتر از هرگونه قراردادی است که تاکنون با انگلیس داشته‌ایم».

ترامپ ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا را یک مانع خواند و در خصوص خروج این کشور اروپایی از اتحادیه اروپا گفت:‌«در یک نقطه از زمان، آنها دیگر مانعی نخواهند داشت، آنها مانعی در اطراف خود نخواهند داشت زیرا هم‌اکنون آنها با چنین مانعی روبرو هستند».

طبق این گزارش، جانسون نیز تصریح کرد که مذاکرات سختی را در مسیر فراهم کردن زمینه برای قرارداد تجاری پسابرگزیت در پیش دارد.

صبحانه کاری ترامپ و جانسون آنطور که دیلی میل گزارش کرده است، نمایانگر لحظه مهمی در روابط آمریکا و انگلیس به حساب می ‌آید. رهبران دو کشور، از زمانیکه ماه گذشته جانسون بعنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شد، به طور هفتگی با یکدیگر در جهت تقویت روابط، تماس تلفنی برقرار می‌کنند.

جانسون از دوره کمپین انتخابات نخست‌وزیری اعلام کرده بود دولتی که تشکیل دهد، بریتانیا را با توافق یا بدون توافق با بروکسل، از اتحادیه اروپا خارج می‌کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

۱۳۹۸/۶/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...