نسخه چاپی

سقف وام‌های دانشجویان علوم پزشكی افزایش می یابد

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در سال گذشته 85 هزار نفر وام دانشجویی دریافت كردند و درصدد هستیم تا سقف این وام ها را 10 تا 20 درصد افزایش دهیم.

به گزارش نما، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه آورده تمام فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق رفاه باید به سمت حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دانشجویان چه در قالب حمایت از استارت آپ‌ها و موسسات دانشجویی و چه در قالب حمایت از المپیادهای ورزشی و فرهنگی و تسهیلات اعطایی دانشجویی هدایت شود، افزود: 8 نوع وام در این صندوق به دانشجویان پرداخت می کنیم و امسال برنامه ویژه ای برای حمایت از ازدواج های دانشجویی داریم.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های رفاه بیشتر دانشجویان را با امکانات موجود تامین کنیم، تصریح کرد: باید میزان تسهیلات ازدواج دانشجویی افزایش یابد تا بتوانیم سبکی از زندگی ایرانی-اسلامی را در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

رحیمی تصریح کرد: در این عرصه نیازمند حمایت و توجه سازمان های بالادستی از جمله سازمان برنامه و بودجه هستیم. همچنین کمیسیون آموزش و کمیسیون بهداشت و درمان هم باید توجه لازم را در این بخش به صندوق رفاه داشته باشند.
وی عنوان کرد: نیاز امروز دانشجویان بهره مندی از ظرفیت خیرین برای ساخت و تجهیز امکاناتی از قبیل خوابگاه ها به ویژه خوابگاه های دانشجویی است تا بتوانیم ازدواج دانشجویی را تبلیغ کنیم و از این طریق میزان ازدواج در سطح جامعه بالا رفته و میزان آسیب های اجتماعی کمتر شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت درباره سرانه وام دانشجویان از صندوق رفاه نیز بیان کرد: سال گذشته 85 هزار نفر در قالب 205 هزار فقره وام دانشجویی دریافت کردند که در تلاش هستیم در سال جاری 100 هزار نفر از دانشجویان را پوشش دهیم و تعداد وام ها به بیش از 250 هزار فقره برسد.

وی گفت: همچنین در تلاش هستیم تا سهم رقم هایی از وام ها را 10 تا 20 درصد بالاتر ببریم. البته تحقق این امر نیازمند مصوبه هیات امنا است که انشااله این اتفاق هم خواهد افتاد.


رحیمی خاطر نشان کرد: این ارقام شاید با توجه به نرخ تورم و نیازهای دانشجویان چندان قابل توجه نباشد اما به هر حال می تواند بخشی از نیازهای دانشجویان را برطرف کند.

۱۳۹۸/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...