نسخه چاپی

آغاز ساخت نیروگاه ایرانی در ارمنستان

مدیرعامل شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران از آغاز عملیات ساخت نیروگاه مگری در روز پنج شنبه هفته جاری (18 آبان ماه 91) با حضور وزیر نیرو و مقام های عالی كشور ارمنستان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سیدمحمدرضا رضازاده درخصوص ساخت نیروگاه مگری، گفت: طول مرز مشترک ایران و ارمنستان حدود 40 کیلومتر است که از این امکان برای ساخت دو نیروگاه برقابی یکی در داخل خاک ارمنستان و دیگری در خاک جمهوری اسلامی ایران استفاده می شود.

وی افزود: بخشی از آب رودخانه ارس که مرز مشترک دو کشور است، با احداث یک بند به داخل یک تونل 18 کیلومتری در داخل خاک ارمنستان هدایت شده و به یک نیروگاه 130 مگاواتی منتهی می شود و دوباره این آب پس از تولید برق به داخل رودخانه برمی گردد و باز با یک بند دیگر به یک تونل 18 کیلومتری در داخل خاک جمهوری اسلامی ایران هدایت می‌شود که این هم به یک نیروگاه 130 مگاواتی در خاک جمهوری اسلامی ایران منتهی می شود و در انتهای مرز مشترک به رودخانه ارس برگشته و ادامه مسیر می دهد.

به گفته وی، به این ترتیب، یک نیروگاه 130 مگاواتی در خاک ارمنستان و یک نیروگاه 130 مگاواتی در خاک جمهوری اسلامی ایران احداث می شود.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی انجام شده در سفر اخیر وزیر نیرو به ارمنستان، کلنگ زنی نیروگاه مگری در روز پنج شنبه هفته جاری انجام می شود.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری که برای این نیروگاه پیش بینی شده، بیش از 500 میلیون دلار است.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...