نسخه چاپی

ارزیابی نقش كالدرون ، خلیل زاده و ترابی در برد پرسپولیس

كالدرون برای موفقیت گام اول را برداشت و حالا برای تكرار آن باید گام‌های دیگر را با تكیه بر رفع عیوب قدم اول بردارد.

به گزارش نما، ۳ پرسپولیسی در هفته آغازین لیگ برتر نقش تعیین کننده ای در پیروزی مقابل پارس جنوبی جم داشتند.

اخبار ورزشی- در همین ارتباط قصد داریم در این مطلب نقش شان در اولین برد مدافع عنوان قهرمانی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

گابریل کالدرون

پرسپولیس با همان نتیجه‌ای فصل را آغاز کرد که فصل قبل آن را با قهرمانی به پایان برد. این برد «نوبت لوزیک» برای هواداران خرافاتی و پیرمرد آرژانتینی نویدبخش یک قهرمانی دیگر است. شکیبایی، اما عنصری است که پرسپولیس و کالدرون به آن نیاز دارند. پرسپولیس برای چهارمین قهرمانی نیاز به انگیزه دارد و مربی کاربلد که دارد.

پوست‌اندازی ارتش سرخ آغاز شده و برای طی شدن این مسیر، صبر و تحمل مؤلفه اصلی است. انتظارات بالا رفته – که به حق هم بالا رفته- و این خود دردسری بزرگ است.



کالدرون برای موفقیت گام اول را برداشت و حالا برای تکرار آن باید گام‌های دیگر را با تکیه بر رفع عیوب قدم اول بردارد. او تیمی را تحویل گرفته که همه رکورد‌ها در سه سال اخیر جابه‌جا کرده و ذهنیتش فقط قهرمانی است. کالدرون برای تداوم موفقیت‌های گذشته هم انگیزه دارد، هم تجربه و هم قدرت به سرانجام رساندنش.

شاکله تیم حفظ شده و با خرید‌های «درست» قدرتش افزون‌تر. همه این‌ها از یک‌سو و انتظارات بالا رفته از سوی دیگر فصل هیجان‌انگیزی برای پرسپولیس و کالدرون خواهد ساخت.

شجاع خلیل‌زاده

شجاع خلیل‌زاده در دفاع کردن «شجاع» است. قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارد که به این خصیصه قدرت پرش و تکل‌زنی را نیز باید اضافه کرد. تمرکز شجاع در دفاع کردن بی‌نظیر است و بازی‌خوانی «خوبی» دارد. او در دور کردن توپ به روش سنتی نیز «خسیس» است، سایه به سایه با مهاجم مورد نظرش حرکت می‌کند و سایه او نیز سنگین‌تر است.

با حضور او اطمینان از خط دفاعی به کل تیم تزریق می‌شود. در چند صحنه از بازی از سمت او توپ یا عبور نکرد یا به ندرت رد شد. او حتی در مواقعی که به زمین می‌افتد، قدرت استقامت بالایی دارد و سریع بلند می‌شود. شجاع با حضور خود، خیال کالدرون را از نظر یک مدافع عاشق «دفاع» کردن راحت کرد.

مهدی ترابی

مهدی ترابی، وینگر چپ پرسپولیس حالا علاوه بر خلاقیت و توانایی در ارسال پاس‌های کلیدی، در گلزنی هم باری از دوش مهاجمان تیمش برمی‌دارد. وینگر محبوب کی‌روش در بازی با پارس نمره قبولی گرفت. کیفیت فنی بازی او می‌تواند نقش پررنگی در موفقیت‌های پرسپولیس داشته باشد.

او توانایی حمل توپ بالایی دارد و می‌تواند مهره‌ای کلیدی برای تیمی باشد که اتکای زیادی به ضدحملات و ضربات شروع مجدد دارد.

ترابی در پیدا کردن فضای خالی و حضور به موقع در این فضا‌ها باید تبحر بیشتری پیدا کند، چون این باعث می‌شود کنار تغذیه مهاجمان، در خلق موقعیت شوتزنی نیز برای پرسپولیس مفید باشد. حربه‌ای که پرسپولیس برابر پارس جنوبی در استفاده از آن بی‌نهایت «خست» به خرج داد.

۱۳۹۸/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...