نسخه چاپی

كدام جرایم سوء پیشینه كیفری ندارند؟

سوء پیشینه در جرایمی خاص و در بازه زمانی مشخص باقی می‌ماند و پس از آن سوء پیشینه كیفری از كارنامه شخصی كه در گذشته مرتكب جرمی شده است پاك می‌شود.

به گزارش نما، برای استخدام در هر محیط کاری یا شروع یک فعالیت جدید دریافت گواهی عدم سوء پیشینه کیفری موضوعی مهم و ضروری است؛ در صورت وجود پیشینه کیفری این امکان وجود دارد که با مشکلات متعددی برخورد کنیم.

اخبار اجتماعی- اما سوء پیشینه در جرایمی خاص و در بازه زمانی مشخص باقی می‌ماند و پس از آن سوء پیشینه کیفری از کارنامه شخصی که در گذشته مرتکب جرمی شده است پاک می‌شود.

برای آگاهی از زمان دقیق وجود سوء پیشینه در کارنامه کیفری یک شخص و جزئیات خاص آن با مهدی عابدی وکیل پایه یک دادگستری به گفت‌وگو پرداختیم.
حداکثر سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ پنج سال است

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: متناسب با جرمی که شخص مرتکب شده و به همان میزانی که دادگاه مشخص کرده است سوء پیشینه در جرایم درجه ۱ تا ۶ به مدت دو الی پنج سال باقی می‌ماند.

عابدی درباره تبرئه شدن اشخاص گفت: اگر شخصی مرتکب جرمی شود، اما بلافاصله پس از آن این شخص تبرئه شود و مجازات را طی نکند سوء پیشینه‌ای برای او باقی نمی‌ماند.


او با اشاره به جرایمی که سوء پیشینه ندارند اظهار کرد: جرایم بیشتر از درجه ۶ یا همان جرایم درجه ۷ و ۸ هیچ گونه سوء پیشینه‌ای ندارند و در صورت ارتکاب آن‌ها در کارنامه کیفری فرد پیشینه‌ای ذکر نمی‌شود.


۱۳۹۸/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...