نسخه چاپی

ضرورت ایجاد سامانه فضای سبز

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اطلاعات مربوط به فضای سبز شهر تهران به صورت مكان محور نیست و همین امر ضرورت ایجاد سامانه فضای سبز را نشان می‌دهد.

به گزارش نما، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه صد و شصت و یکم شورای اسلامی شهر تهران درخصوص فضای سبز شهر تهران و ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر تهران گفت: فضای سبز بعد از معابر شهری بیشترین فضای شهر تهران را به خود اختصاص داده است.

اخبار اجتماعی-وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به فضای سبز شهر تهران به صورت مکان محور نیست و همین امر ضرورت ایجاد سامانه فضای سبز را نشان می‌دهد.

صدر اعظم نوری گفت: قانون مسوولیت نگهداری فضای سبز را به عهده شهرداری تهران گذاشته است و شهرداری موظف است شناسنامه الکترونیک درختان در فضای عمومی را ایجاد کند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری ۱۲۳ ناحیه دارد و تعداد زیادی بوستان و رسیدگی به فضای سبز به صورت قراردادی به افرادی سپرده شده است و یک عرصه حدود بیش از ۱۶۰ میلیون متر مربع را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سالانه رقمی که برای نگهداشت فضای سبز داشتیم ۹۵۰ میلیارد تومان بود که اگر بودجه سازمان پارکها را هم به این اضافه کنیم حدود هزار و صد میلیارد تومان می‌شود.

صدر اعظم نوری گفت: از این عدد حدود ۶۵ درصد صرف حقوق پرسنل و ۳۵ درصد صرف فضای سبز می‌شود که تاکنون حدود ۸۰ درصد از این اعتبار تخصیص داده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تعداد ۱۸ هزار نیروی کارگری در حوزه فضای سبز داریم که این عدد قابل تأمل است و باید یک بررسی کامل در این خصوص انجام شود.

صدر اعظم نوری گفت: ما بررسی کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که برخی از این ۱۸ هزار نفر که برایشان صورت وضعیت اخذ حقوق صادر می‌شود اصلاً در این حوزه کار نمی‌کنند.

وی افزود: باید براساس تکالیفی که شورای شهر برای شهرداری در نظر گرفته است موضوع سامانه‌ای کردن الزام آور شده است.

۱۳۹۸/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...