نسخه چاپی

بهمن ماه، آغاز دور جدید عمره مفرده

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت ایران و وزیر حج عربستان توافق شد: طرف سعودی برای فراهم ساختن زمینه اعزام عمره‌گزاران ایرانی از نیمه دوم ماه صفر نهایت تلاش و همكاری را خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد احمد موسوی رئيس سازمان حج و زيارت به همراه معاونين خود و سركنسول جمهوری اسلامی در جده روز گذشته در قصر‌الضيافة وزارت حج با حجار بندر وزير حج عربستان سعودی ديدار و گفتگو كرد.

در اين نشست كه در فضايی دوستانه برگزار شد، حجار بندر ضمن ابراز خرسندی از ديدار رئيس سازمان حج و زيارت از نظم عالی و همكاری خوب زائران ايرانی تشكر و حج كشورمان را الگويی مناسب برای ساير كشورها برشمرد.

حجت‌الاسلام موسوی نيز در اين ديدار ضمن تشكر از اقدام ارزشمند وزارت حج عربستان پس از پايان موسم حج تمتع و در نظر گرفتن كاستی‌های ناشی از عملكرد موسسه مطوفين و برخورد با هيئت مديره سابق گفت: همه بايد سعی كنيم تا حاجيان راضی به كشورشان بازگردند.

در ادامه رئيس سازمان حج و زيارت پيرامون موضوعاتی نظير توسعه حرمين شريفين و مطاف و نيز برنامه‌ريزی بهتر جهت حج سال 92 گفت‌وگو و اعلام كرد: اميدواريم از هم اكنون برنامه‌ريزی منسجمی جهت برگزاری بهتر حج سال آينده صورت گيرد.

در پايان طرفين در زمينه مسكن حجاج ايرانی در حج تمتع سال آينده و همچنين ميزان عمره گزاران و زمان اعزام آنها به توافق رسيدند كه براساس اين توافقات هزينه و چگونگی اسكان زائران ايرانی در سال آينده براساس روال سابق خواهد بود و همچنين طرف سعودی برای فراهم ساختن زمينه اعزام عمره‌گزاران ايرانی از نيمه دوم ماه صفر نهايت تلاش و همكاری را خواهد كرد.

لازم به ذكر است، در اين نشست علاوه بر وزير حج عربستان، معاونان عمره، حمل و نقل و رئيس موسسه مطوفين حضور داشتند.

۱۳۹۱/۸/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...