نسخه چاپی

55 درصد دانشجویان علوم پزشكی را دختران تشكیل می‌دهند

معاون فرهنگی وزارت بهداشت گفت: تعداد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در حال حاضر 207 هزار نفر است كه بیش از 55 درصد این دانشجویان را دختران تشكیل می‌دهند.

به گزارش نما، سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت اظهار داشت:حدود 15 تا 20 درصد دانشجویان علوم پزشکی در حوزه‌های فرهنگی و به همین میزان در فعالیت‌های ورزشی مشارکت دارند اما این آمار برای ما مطلوب نیست و ما خواهان مشارکت بیشتر دانشجویان هستیم.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه باید فضای فعالیت دانشجویان باز باشد گفت: دانشجویان نیز باید علاوه بر رسالت اصلی خود که حرفه‌ای شدن در رشته‌های تحصیل‌ شان است، در فعالیت‌های مختلف با توجه به زمینه علاقه مندی‌شان شرکت کنند.

لاری گفت: مشکلات شغلی شاید در حوزه وزارت بهداشت کمتر باشد اما تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا به سمت و سوی توسعه کارآفرینی با تکنولوژی نسل سوم و راه اندازی استات آپ ها پیش رویم.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه بنا داریم دانشجویان به گونه‌ای تربیت شوند تا در آینده بتوانند از مهارت‌های آموخته شده خود در کنار فعالیت حرفه ای خود در رشته تحصیلی شان نیز بهره‌مند شوند توضیح داد: تعداد دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال حاضر 207 هزار نفر است که بیش از 55 درصد این دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سواد رسانه‌ای دانشجویان گفت: در این بخش ما نشریات را داریم که هم به صورت الکترونیکی و هم چاپی فعالیت می‌کنند و کارگاه‌های آموزشی نیز برای ارتقای سواد رسانه‌ای انها برگزار می‌شود.

لاری افزود: یک شورای نظارت بر نشریات در هر دانشگاهی فعال است، فضا باید در دانشگاه باز باشد. فضای دانشگاه باید امن باشد و فضای امنیتی نمی‌خواهیم. دانشجو باید در این فضا راحت باشد و با مسائل قانونی آشنا شود تا اگر وارد فضای بیرون شد، بداند مسؤولیت قانونی بر دوش دارد و باید پاسخگوی جدی اقدامات خود باشد.

وی ادامه داد: بنابراین سعی می‌کنیم در تمامی این بخش‌ها از قبیل تشکل‌ها، کانون‌ها و نشریات آموزش‌های لازم ارایه شود. به طوری که حتی برای اخذ مجوز نشریه باید یک سری کارگاه‌های اولیه گذرانده شود. توجه کنیم در خصوص آموزش فضای مجازی اقدام کمتری صورت گرفته است است. ما به دنبال عقد تفاهم نامه‌هایی با قوه قضاییه، نیروی انتظامی و ... هستیم تا بتوانیم دانشجویان را بیشتر با آسیب‌های فضای مجازی آشنا کنیم.

لاری در پایان گفت: اکنون فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت است و نمی‌توان آن را انکار کرد اما قشر جوان باید بداند که چطور در این فضا فعالیت کند تا دچار کمترین آسیب شود.

۱۳۹۸/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...