نسخه چاپی

كرملین: پوتین فعلاً برنامه‌ای برای سفر به آمریكا ندارد

سخنگوی كرملین اعلام كرد كه مقدمات هریك از سفرهای رئیس‌جمهوری روسیه به سایر كشورها بادقت برنامه‌ریزی می‌شود و پوتین عادت ندارد كه سفری را صرفاً برای انجام یك سفر انجام دهد.

به گزارش نما، "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که فعلاً صحبت بر سر برنامه عملی سفر پوتین به آمریکا مطرح نیست.

اخبار بین الملل- پسکوف شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با اعلام این مطلب گفت، مقدمات هرگونه سفر رئیس جمهور به سایر کشورها باید با دقت زیاد فراهم‌سازی شود و ولادیمیر پوتین تنها به‌صرف سفر کردن، دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی درباره امکان سفر رهبر روسیه به آمریکا به‌دعوت دونالد ترامپ، حتی در صورت عدم برنامه‌ریزی برای شرکت در نشست سران گروه7 در سال 2020، توضیح داد: «چنین سفری عملاً در حال حاضر برنامه‌ریزی نشده است. هریک از سفرهای رئیس جمهوری به سایر کشورها با دقت مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد و سفر صرفاً برای انجام سفر، یا تماس تنها به‌خاطر تماس، یا شرکت در نشستی صرفاً برای برگزاری یک نشست، مسئله‌ای نیست که ولادیمیر پوتین عادت به انجام آن را داشته باشد».

رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست سران گروه7 در فرانسه اعلام کرد که شخصاً موافق بازگشت روسیه به ترکیب این گروه است و قطعاً ولادیمیر پوتین را برای شرکت در نشست سران بعدی که در ایالات متحده برگزار می‌کند، دعوت خواهد کرد.

پسکوف در پاسخ به سؤال دیگری درباره امکان برگزاری نشست سران کشورهای عضو "گروه نرماندی" نیز یادآور شد: «رهبران کشورهای روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان خواستار ازسرگیری مذاکرات در چارچوب گروه نرماندی در بالاترین سطح هستند و در حال حاضر امکان برگزاری نشست سران این گروه بسیار فعال شده و این نظریه در پاریس، برلین، مسکو و کی‌یف مورد حمایت قرار دارد».

وی در عین حال یادآور شد که ابتدا باید ارزیابی کارشناسانه‌ای درباره نتیجه چنین مذاکراتی صورت بگیرد و سپس درباره برگزاری نشست سران گروه نرماندی تصمیم‌گیری کرد.


۱۳۹۸/۶/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...