نسخه چاپی

ثبت نام سرویس مدارس از 10 شهریور شروع می شود

ثبت نام در سامانه سپند برای سرویس مدارس از 10 شهریور آغاز می‌شود .

به گزارش نما، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در باره آخرین اقدامات در خصوص سامانه سپند اظهار داشت: به واسطه تکلیفی که یک سال گذشته وزارت کشور به اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور واگذار کرد، سامانه ملی پایش حمل و نقل دانش آموزی با نام سپند آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تا قبل از راه‌اندازی این سامانه یک نابسامانی خاصی در حوزه سرویس مدارس وجود داشت و خانواده‌ها نارضایتی‌هایی را از سرویس مدارس داشتند که در نهایت نیاز شد یک ساماندهی در این حوزه اتفاق بیفتد.

اخبار اجتماعی- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بیان داشت: این سامانه باید بر اساس تکنولوژی‌های روز طراحی می‌شد و خانواده‌ها و همین‌طور آموزش و پرورش باید به این سامانه دسترسی لازم را داشته باشند.

ضامنی افزود: آموزش و پرورش موظف است در خصوص سامانه سپند در موعد مقرر نیازهای خود را اعلام کند و متناسب با آن شهرداری‌ها باید شرکت‌های واجد شرایط را انتخاب و رانندگان نیز باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: در نهایت مدارس با شرکت‌ها قرارداد امضا می‌کنند و باید این قراردادها نیز مورد تایید شهرداری‌ها قرار بگیرد و پس از آن والدین می‌توانند ثبت نام خود را داشته باشند و سرویس مدرسه موردنظر را انتخاب کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: در حال حاضر فرایند ثبت‌نام شرکت‌ها انجام شده است و 3000 شرکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند و شرکت‌های واجد شرایط انتخاب شده‌اند و لیست آنها در اختیار مدارس قرار گرفته است.

ضامنی گفت: رانندگان متقاضی نیز ثبت‌نامشان انجام شده و خودرو و همین‌طور راننده تایید شده‌اند.

وی ادامه داد: ثبت نام اولیاء نیز در سامانه سپند از 10 شهریورماه آغاز می‌شود و این روند به نحوی پیش می‌رود تا در ابتدای مهرماه خدمات بهتر و باکیفیت‌تری ارائه شود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اظهار داشت: حسن این کار این است که ناوگانی که از این طریق ارائه خدمت می‌دهند، ناوگانی هستند که استانداردهای لازم را دارند و از آن اطمینان خاطر داریم.

ضامنی گفت: تمامی رانندگانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند دارای سوءپیشینه هستند و از سلامت روح و روان برخوردارند تا مثل گذشته با مشکلاتی مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: قاعدتا این ناوگان معاینه فنی لازم را دارد تا شاهد حوادثی در این حوزه نباشیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور درباره قیمت این سرویس مدارس نیز گفت: قیمت‌گذاری‌ها برعهده شورای اسلامی هر شهر است که تاکنون نیز قیمت‌ها مصوب شده و در هر شهر قیمت مصوب و قانونی برای سرویس مدارس به والدین اعلام می‌شود، البته متاسفانه ما ناوگان خارج از فرایندهای قانونی نیز برای سرویس مدارس داشته‌ایم که در این حوزه نیز اقدامات لازم با تخلفات انجام می‌شود.

ضامنی افزود: تمامی سرویس‌های مدارس دارای یک برچسب واحد هستند که کد QR نیز بر روی آن درج شده و مسئولان آموزش و پرورش و والدین می‌توانند با اسکن آن کد اطلاعات و مشخصات راننده و خودرو را کسب کنند و از سلامت آن اطمینان خاطر پیدا کنند.

وی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ادامه داد:‌ اپلیکیشنی نیز در اختیار والدین قرار می‌گیرد تا با استفاده از آن روند سرویس‌دهی به فرزندان خود را می‌توانند مشاهده کنند.


۱۳۹۸/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...