نسخه چاپی

تظاهرات انگلیسی‌ها علیه طرح بوریس جانسون

مخالفان برگزیت قصد دارند تا تظاهراتی را در سراسر انگلیس در اعتراض به طرح نخست وزیر این كشور برای تعلیق پارلمان برگزار كنند.

به گزارش نما، در حالی که نخست‌وزیر بریتانیا با مخالفت‌هایی از سوی برخی احزاب برای خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا مواجه شده، قرار است اعتراضاتی علیه مواضع اخیر بوریس جانسون از جمله تصمیم به تعطیلی پارلمان برگزار شود.

اخبار بین الملل-​ براساس گزارش «آی‌تی‌وی»، تظاهرکنندگان مخالف با برگزیت، قصد دارند تا در اوایل هفته جاری 30 رویداد تظاهراتی را در سراسر این کشور برگزار کنند.

پیش از این، نخست وزیر انگلیس گفته بود که آماده است تا گفت‌وگوهای برگزیت با اتحادیه اروپا را تا آخرین دقیقه قبل از 31 اکتبر ادامه دهد و اگر ضرورت داشت در آن روز تصمیم بگیرد که بدون توافق از این اتحادیه خارج شود.

جانسون اخیرا به عنوان رئیس دولت از ملکه انگلیس خواسته جلسات پارلمان را تا ۱۴ اکتبر معلق کند. ملکه انگلیس نیز روز چهارشنبه درخواست نخست‌وزیر «بوریس جانسون» برای تعلیق پارلمان این کشور را تأیید کرد.

احزاب مخالف دولت این کشور نیز در تلاشند مانع وقوع برگزیت بدون توافق (خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق) شوند؛ از همین رو این احزاب روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک موافقت خود در ممانعت از برگزیت بدون توافق را اعلام کردند

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

۱۳۹۸/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...