نسخه چاپی

كاهش تلاطمات بازار مسكن با اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه

نایب رئیس كمیسیون عمران مجلس گفت:دولت معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسكن است، اما طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

به گزارش نما، سید ابوالفضل موسوی‌بیوکی با اشاره به ضرورت اجرای قانون مالیات بر عایدی مسکن، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای مدیریت بازار مسکن، اجرای این قانون است، اما متأسفانه تاکنون این مسئله محقق نشده است.

اخبار اقتصادی- موسوی‌بیوکی ادامه داد: قطعا اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش تلاطمات بازار مسکن می‌شود، زیرا این قانون مانع اصلی برای فعالیت دلالان و سودلاگران بازار مسکن خواهد بود.

وی افزود: در شرایط کنونی وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و امور اقتصاد و دارایی نیز معتقد به نقش تأثیرگذار و مثبت قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مدیریت و ساماندهی بازار مسکن هستند، اما طبق گفته‌های وزیر راه و شهرسازی، ابزار اجرایی این قانون موجود نیست.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین ابزار اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اطلاعات دقیق و جامع درباره املاک تجاری و مسکونی است، به نظر می‌رسد که وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی بازار مسکن اطلاعات دقیق از وضعیت و میزان املاک ندارد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی سامانه جامع املاک در کشور تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی اطلاعات واحدهای مسکونی در یک دستگاه متمرکز نیست و اطلاعات در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها پخش شده است.


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: به نظر من جمع‌آوری و تمرکززایی اطلاعات املاک تنها از طریق دولت و دستور مستقیم رئیس‌جمهوری امکان‌پذیر است، از این رو باید در این عرصه اقدام مثبتی صورت گیرد.

۱۳۹۸/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...