نسخه چاپی

چین و آمریكا تعرفه‌های جدید علیه یكدیگر را فعال كردند

چین و آمریكا امروز دریافت تعرفه‌های اضافی بر كالاهای یكدیگر را آغاز كردند تا جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان بزرگ جهان بیش از پیش تشدید شود.

به گزارش نما، امروز، یکشنبه، چین و آمریکا دریافت تعرفه‌های اضافی بر کالاهای یکدیگر را آغاز کردند تا جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان بزرگ جهان بیش از پیش تشدید شود. این در حالی است که دو کشور طبق قرارهای قبلی، در ادامه این ماه مذاکرات تجاری خود را از سر خواهند گرفت.

اخبار اقتصادی- تعرفه‌های جدید از ساعت ۷:۳۱ صبح امروز به وقت تهران اجرایی شدند. پکن بر نفت خام آمریکا هم تعرفه ۵ درصدی وضع کرد که تا برای اولین بار از آغاز جنگ تجاری بین دو کشور، سوخت هدف تعرفه قرار گرفته باشد.

دولت ترامپ تعرفه ۱۵ درصدی را بر بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار از واردات چین وضع کرد که این شامل اسپیکرهایهوشمند، هدست‌های بلوتوثی و بسیاری از انواع کفش می‌باشد.

چین هم در عوض دریافت تعرفه اضافی از برخی از واردات آمریکا، به ارزش ۷۵ میلیارد دلار، را آغاز کرد. این تعرفه‌های ۵ تا ۱۰ درصدی بر ۱۷۱۷ کالا از ۵۰۷۸ کالایی که از آمریکا به چین وارد می‌شوند وضع شده است. پکن دریافت تعرفه بر باقی این کالاها را از ۱۵ دسامبر آغاز خواهد کرد.

۱۳۹۸/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...