نسخه چاپی

ارجاع طرح سئوال به كمیسیون امنیت مجلس

نائب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس سوال از رئیس جمهور، وزرا و استیضاح آنها حق نمایندگان مجلس خواند و افزود: سوال از رئیس جمهور نباید حساسیت‌زا و تنش آفرین باشد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، منصور حقیقت پور در تشریح جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در نشست امروز اعضا کمیسیون لایحه گذرنامه که در کارگروه امنیت تصویب شده بود مطرح شد که مورد مرور نهایی قرار گرفت و بندهایی از آن مورد اصلاح قرار گرفت تا برای ارائه به صحن آماده شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در جلسه امروز مسائل سیاسی و امنیتی جاری کشور مورد بررسی قرار گرفت، افزود: طرح سوال از رئیس جمهور از منظر امنیتی و امنیت ملی در کمیسیون مطرح شد که موافقان و مخالفانی داشت و در نهایت برای اینکه کمیسیون وارد این موضوع بشود یا خیر به جمع بندی کلی نرسیدیم.

وی با بیان اینکه موضوع طرح سوال از رئیس جمهور با درنظر گرفتن تبعات امنیتی در کمیسیون مطرح شد، تصریح کرد: سوال باید سیر طبیعی و قانونی خود را طی کند و از آنجایی که این سوال اقتصادی است باید پاسخ‌های اقتصادی داشته باشد و با حاشیه همراه نشود.

حقیقت پور سوال از رئیس جمهور، وزرا و استیضاح آنها حق نمایندگان مجلس خواند و تاکید کرد: رئیس جمهور خواستار پیاده‌ سازی قانون اساسی در کشور هستند و طرح سوال از وی هم جزیی از قانون است، بر این اساس نباید شرایط طرح سوال را به حاشیه برد و حساس کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ممکن است در جلسات آتی این کمیسیون موضوع سوال از رئیس جمهور مورد بحث قرار بگیرد، یاد آور شد: سوال از رئیس جمهور نباید حساسیت‌زا و تنش آفرین باشد بلکه باید بر اساس دوستی و تفاهم میان مجلس و دولت صورت بگیرد و به حاشیه رانده نشود.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...