نسخه چاپی

دلیل مسمومیت 500 نفر در ابرده خراسان رضوی

فرماندار طرقبه شاندیز بیان كرد: در خصوص علت مسمومیت بیشتر به آب منطقه شك داریم كه در همین رابطه وضعیت منبع آبی در حال بررسی است اما هنوز نتیجه نهایی علت اصلی مسمومیت این افراد اعلام نشده است.


به گزارش نما، فرماندار طرقبه شاندیز گفت: براساس آخرین آمار حدود 500 نفر از محلات ابرده علیا دچار مسمومیت خفیف شدند که با درمان‌های اولیه مشکل رفع شده است.

اخبار اجتماعی- ید حسن حسینی خصوص جزئیات حادثه مسمومیت عده‌ای از شهروندان عنوان کرد: از ساعت 12 ظهر روز هشتم شهریورماه تا ساعت هفت صبح روز گذشته نهم شهریورماه حدود 332 نفر با علائم مسمومیت خفیف، سرگیجه، تهوع و تب پایین به مراکز درمانی شاندیز مراجعه داشتند.

وی ادامه داد: این افراد از محلات ابرده علیا و سه خیابان میلاد سه، پنج و هفت بودند که تا بعدازظهر روز گذشته 150 نفر دیگر نیز به مراکز درمانی مراجعه کرده‎اند.

فرماندار طرقبه شاندیز بیان کرد: در خصوص علت مسمومیت بیشتر به آب منطقه شک داریم که در همین رابطه وضعیت منبع آبی در حال بررسی است اما هنوز نتیجه نهایی علت اصلی مسمومیت این افراد اعلام نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تا وقتی نظر نهایی کارشناسان اعلام نشود نمی‎توان هیچ اظهار نظر قطعی داشت، افزود: بیشتر کودکان و نوجوانان دچار مسمومیت شدند و در بزرگسالان مسمومیت کمتر بوده است. براساس آخرین آمار در مجموع 500 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که به صورت سرپایی و با سرم تراپی بهبود پیدا کرده‎اند.

حسینی عنوان کرد: آب منطقه کلر سنجی شده و تحت کنترل است، احتمالا در یک مقطع زمانی خاص آب شرب آلودگی پیدا کرده با این وجود اکنون مشکل رفع شده و هیچ گونه نگرانی در آب شرب مصرفی وجود ندارد.

فرماندار طرقبه شاندیز با تاکید بر جلوگیری از بزرگنمایی این حادثه بیان کرد: در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است و به تعداد کافی پزشک در محل مستقر هستند همچنین دارو و تجهیزات پزشکی به میزان لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه از عصر روز گذشته هیچ گونه مراجعه کننده‎ای با علائم مسمومیت به مراکز درمانی نداشته‎ایم، افزود: پس از اینکه در همان ساعات اولیه تعداد مراجعات بیشتر شد بلافاصله به گروه‌های پزشکی و اورژانس آماده‌باش داده شد و جلسات مدیرت بحران، کارگروه سلامت و امنیت غذایی و شورای تامین تشکیل گردید.

حسینی در پایان با رد هرگونه سخنی مبنی بر مسمومیت عمدی آب شرب گفت: موضوع در دست بررسی است و هنوز نمی‌توان اعلام نظر قطعی نمود.

۱۳۹۸/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...