نسخه چاپی

نقص فنی هواپیمابر آمریكایی پیش از اعزام به خلیج فارس

نیروی دریایی آمریكا تأیید كرده است كه ناو هواپیمابر «هری ترومن» كه گفته می‌شد قرار است به خلیج فارس اعزام شود، با نقص فنی مواجه شده است.

به گزارش نما ، وبگاه ویژه «نیروی دریایی آمریکا» به تازگی از بروز مشکل فنی در یک ناو هواپیمابر این کشور که بنابر برخی گزارش‌ها قرار بود پاییز امسال در خلیج فارس مستقر شود، خبر داد.

به نوشته وبگاه نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر «یو.اس.اس هری ترومن» با مشکلاتی در بخش توزیع برق مواجه شده است. این ناو هواپیمابر آمریکایی قرار بود سال جاری برای دومین بار به ماموریت برون مرزی اعزام شود. نیروی دریایی آمریکا چندی قبل اعلام کرد که این ناو هواپیمابر قصد ترک بندرگاه مبدأ خود و انجام ماموریتی جدید را دارد.

هرچند در بیانیه ارتش آمریکا به مقصد نهایی این ناو گروه اشاره‌ای نشده بود، اما برخی کارشناسان نظامی آمریکایی گفتند احتمالا ناو هواپیمابر هری ترومن برای ادامه مأموریتش، در خلیج فارس مستقر می‌شود. نیروی دریایی آمریکا معمولا پیشاپیش ماموریت کشتی‌های خود را اعلام نمی‌کند و این کشتی‌ها اغلب نقش بازدارنده را در مناطق پرتنش در جهان ایفا می‌کنند.

«اسکات میلر» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در گفت‌وگو با این وبگاه تایید کرد که ناو هواپیمابر هری ترومن با مشکلات توزیع برق مواجه شده و نیاز به تعمیر دارد.

برخی رسانه‌های آمریکایی هفته‌های گذشته با سر صدای فراوان گزارش کردند که فرمانده جدید ناو هواپیمابر هری ترومن در ماموریت‌های بازدارنده و مقابله با تنش در آب‌های منطقه، یک آمریکایی ایرانی‌تبار است.

چندی قبل نیز چهار فروند جنگنده «اف-18 سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا حین فرود یک هواپیمای دیگر بر ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» مستقر در دریای عرب آسیب دیدند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۸/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...