نسخه چاپی

ساحل كلبه هور كیش جلوه‌ای از طبیعت دریا

عکس خبري -ساحل کلبه هور کيش جلوه‌اي از طبيعت دريا

كلبه‌ی هور یكی از مكان‌های دیدنی جزیره‌ی كیش است كه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌كند. در این مقاله قصد داریم در مورد این مكان دیدنی در جزیره‌ی كیش توضیحاتی را ارائه دهیم. در صورتی كه قالب تور كیش به این جزیره سفر می‌كنید دیدن از ساحل كلبه هور كیش را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.


کلبه‌ی هور یکی از مکان‌های دیدنی جزیره‌ی کیش است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد این مکان دیدنی در جزیره‌ی کیش توضیحاتی را ارائه دهیم. در صورتی که قالب تور کیش به این جزیره سفر می‌کنید دیدن از ساحل کلبه هور کیش را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.
جزیره کیش و تور ارزان کیش جزیره‌ی توریستی در جنوب ایران است که هر ساله مسافران زیادی را از ایران و خارج از ایران پذیرا می‌شود. مساحت این جزیره در حدود 92 کیلومتر مربع است و تعداد گردشگرانی که هر ساله به این جزیره سفر می‌کنند در حدود یک میلیون نفر تخمین زده شده است. به دلیل پر طرفدار بودن تور کیش آژانس‌های مسافرتی مختلف اقدام به برگزاری تور کیش در زمان‌های مختلفی از سال می‌کنند. کیش مکان‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. کلبه‌ی هور یکی از مکان‌های دیدنی جزیره‌ی کیش است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله قصد داریم در مورد این مکان دیدنی در جزیره‌ی کیش توضیحاتی را ارائه دهیم. در صورتی که قالب تور کیش به این جزیره سفر می‌کنید دیدن از ساحل کلبه هور کیش را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.


ساحل کلبه هور در جزیره کیش

به گزارش سفر باتو ، ساحل کلبه هور کیش یکی از دیدنی‌ترین مکان‌ها در جزیره‌ی کیش است که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند و یکی از جاذبه‌های توریستی جزیره کیش محسوب می‌شود. در بخش غربی جزیره کیش دماغه‌ای وجود دارد که با عنوان ساحل کلبه هور نام برده می‌شود. این منطقه از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است. این دماغه‌ی صخره‌ای در میان آب‌های زلال قرار گرفته است و غواصی در این منطقه جزو جاذبه‌های توریستی می‌باشد. آب شفاف و زلال است و می‌توان انواع آب زیان، لاک پشت‌ها، صدف‌ها، مرجان‌ها، ستاره‌های دریایی و دیگر موجودات دریایی را در زیر آب مشاهده کرد. شنیدن صدای امواج در ساحل زیبای کله هور فضایی آرام بخش را برای گردشگران فراهم می‌کند. در ساحل کلبه‌ی هور اقامتگاه‌هایی برای گردشگران آماده شده است که بتوانند شب را در این منطقه‌ی سحر آمیز بگذرانند و در هنگام سکوت شب از صدای موج‌ها لذت ببرند. در ساحل کلبه هور، آلاچیق‌هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین تعدادی نور افکن برای اقامت در شب و همچنین نیمکت‌هایی در ساحل زیبا قرار دارد. در تصویر زیر نمایی از یک آلاچیق در ساحل کلبه هور نشان داده شده است.



جاذبه‌های دیدنی ساحل کلبه هور کیش

در صورتی که به غواصی علاقه دارید، ساحل کلبه هور کیش یکی از دیدنی‌ترین و جالب‌ترین مکان‌ها برای شما خواهد بود. آب‌های زلال اطراف صخره‌ها محیطی زیبا را برای غواصی فراهم کرده است. عمق غواصی در این ساحل دیدنی حداکثر 8 متر است و برای کسانی که تجربه غواصی حرفه‌ای ندارند و مایل به غواصی در آب‌های کم عمق ولی زیبا هستند، بهترین گزینه است. صدای برخورد موج‌ها به صخره‌ها در این منطقه بسیار دل‌نشین است و گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند تا زمان زیادی را صرف گوش فرا دادن به صدای امواج و برخورد آن‌ها با صخره‌ها کنند.



غواصی در ساحل کلبه هور کیش


از نظر غواصی حرفه‌ای عمق سایت‌های غواصی در این ساحل کلبه هور، از شمال به جنوب افزایش می‌یابد و لذا برای غواصی در محیط‌های کم عمق باید بخش‌های شمالی و برای غواصی در سایت‌های غواصی کم عمق باید محیط‌های جنوبی را برای غواصی انتخاب کرد. سایت‌های غواصی در این منطقه سرشار از دیدنی‌های طبیعی هستند از جمله می‌توان به هامور، سرخو، سنگسر، انواع صدف‌ها و لاک پشت‌ها اشاره کرد که از جمله آبزیانی هستند که در این منطقه به وفور دیده می‌شوند.


ماهیگیری در ساحل کلبه هور کیش


روزهایی که هوا مساعد و دریا آرام باشد ساحل کلبه هور یکی از بهترین مکان‌ها برای ماهیگیری است. گردشگرانی که علاقه‌مند به ماهیگیری هستند در این مکان می‌توانند به ماهیگیری بپردازند و لحظات خوشی را ثبت کنند.



غار در ساحل کلبه هور کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و توریستی ساحل کلبه هور که گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند غاری کوچک به ابعاد 5 متر است که در قسمت سال جنوبی این ساحل قرار گرفته است. در هنگام مد کامل می‌توان از این غار عبور کرد. باید در نظر داشته باشید که هنگام جذر این غار کاملاً در آب فرو می‌رود و امکان عبور از آن وجود ندارد.



آب گرم کن‌ها و اجاق‌های خورشیدی

آب دریا با نیروی باد و موج‌ها از اعماق دریا به سمت بالا فواره می‌زنند و با استفاده از انرژی خورشیدی و آب شیرین کن‌ها تبدیل به آب شیرین و قابل استفاده می‌شود. در این منطقه آب گرم کن‌هایی که با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کنند، قرار گرفته و برای دیدن عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین تعدادی اجاق خورشیدی در این منطقه وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. قیمت خرید رپورتاژ خبری و رپورتاژ آگهی در سایت ساعت 24 مشاهده کنید.



لنج به گل نشسته در نزدیکی کلبه هور


یکی دیگر از دیدنی‌های ساحل کلبه هور لنج به گل نشسته‌ای است که در نزدیکی این ساحل قرار دارد و منظره‌ای زیبا را برای گردشگران رقم زده است. این کشتی به گل نشسته در فاصله‌ی 200 متری ساحل کلبه‌ی هور قرار گرفته است و در هنگام غروب منظره‌ای زیبا و بی‌نظیر برای عکاسان به وجود می‌آورد. در تصویر زیر نمایی از این کشتی به گل نشسته را مشاهده می‌کنید.


۱۳۹۸/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...