نسخه چاپی

پخش ناگفته‌هایی از شهید ‌طهرانی‌مقدم

مستند "صعود" با نگاهی به زندگی علمی شهید حسن طهرانی مقدم، روایتی متفاوت از تاریخچه موشكی ایران خواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، در این مستند برای نخستین بار به نقاط عطف تاریخچه موشکی ایران از جمله موضوع خرابکاری نیروهای لیبی در سکوهای پرتاب موشکی ایران و چگونگی عبور از این بحران در دوران دفاع مقدس پرداخته می‌شود و با بیان خاطرات آن زمان برگه تازه‌ای از تاریخ موشکی ایران و مجاهدت شهید مقدم و یارانش ورق می‌خورد.

همچنین فعالیت‌های علمی و برخی از دستاوردهای مهم علمی این شهید به خصوص در سال های اخیر از جمله دستیابی ایران به سوخت جامد و موشک‌های بالستیک با بردهای متوسط و بالا اشاره کرد.

ایشان در ۲۱ آبان سال گذشته در ایام عید غدیر خم در پی یک حادثه در محل آخرین پروژه موشکی خود به همراه ۳۵ نفر از همکارانش در سازمان جهاد خودکفایی سپاه به شهادت رسید.

سردار حسن طهرانی‌مقدم به عنوان پژوهشگر دانشگاه امام حسین(ع) و مسوول سازمان جهاد خودکفایی سپاه بود که در دوران خدمت خود خدمات ارزشمندی برجای گذاشت.

همچنین از دیگر قسمت‌های این مستند می‌توان به آموزش نیروهای ایرانی در سوریه اشاره داشت. راوی در قسمتی از این مستند می‌گوید که به عربی مقدم می‌شود سرهنگ. ما وقتی صدا می‌زدیم مقدم همه تعجب می‌کردند که یک بچه زیره میزه چطوری شده سرهنگ!!

در این مستند بعضی از تصاویر پرتاب موشک برای نخستین بار به نمایش در می‌آید همچنین در جای جای مستند تکه فیلم‌هایی نابی از شهید طهرانی مقدم به نمایش در آمده که ضمن اینکه نخستین باری می‌باشد که پخش می گردند نمایشگر عظمت و بزرگی این شهید عزیز می‌باشد.

این مستند کاری است از برنامه ثریا -دیدبانی برای پیشرفت- در گروه اجتماعی شبکه یک سیما می‌باشد که روز چهارشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۹:۴۰ از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه ثریا در سری اول خود که در ۲۰ قسمت به نمایش در آمد به بررسی و دیدبانی پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف پرداخت و تلاش نمود. سری جدید این برنامه که از دهه اول آذر ماه به روی آنتن خواهد رفت و به گفته محسن مقصودی، تهیه‌کننده این برنامه پخش این مستند ۶۰ دقیقه ای مقدمه‌ای است برای شروع سری جدید برنامه ثریا که پیشکشی است به روح بلند شهدای علم و فناروی کشور عزیزمان.

مقصودی افزود در سری جدید سعی شده علاوه بر حفظ جذابیت‌های قبلی، تغییراتی در شکل و ساختار برنامه داده شود. وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه بتواند با نشان دادن نقاط قوت وضعف علم و فناوری کشور، دیدبانی مناسب برای پیشرفت ایران باشد.

تارنمای برنامه ثریا به آدرس www.sorayatv.ir می‌باشد که اخبار، گزارشات و مستندات این برنامه در آن در اختیار علاقه مندان قرار می­گیرد.

۱۳۹۱/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...