نسخه چاپی

واكنش هنگ‌كنگی‌ها به د رخواست ایران برای بازی در زمین بی‌طرف

رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌گنگ به درخواست همتای ایرانی خود از فیفا برای بازی تیم‌های ملی این ۲ كشور در زمین بی‌طرف در چارچوب انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر واكنش نشان داد.



به گزارش نما، فدراسیون فوتبال ایران به دنبال اعتراض‌های مردمی در هنگ‌کنگ و به بهانه نبودن امنیت از فیفا خواسته تا بازی تیم ملی این کشور برابر هنگ‌کنگ در زمین بی‌طرف برگزار شود.

اخبار ورزشی- تیموتی فوک، رئیس فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ در واکنش به این درخواست رسمی ایران از فیفا می‌گوید: هنگ‌کنگ منطقه جنگی نیست که نتوانیم از تیم ملی ایران در چارچوب انتخابی جام جهانی 2022 قطر میزبانی کنیم. ما روز گذشته گزارش جدیدی از شرایط هنگ‌کنگ در اختیار نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دادیم. کشورمان ناامن نیست و بعید می‌دانیم فیفا بخواهد با درخواست ایران برای بازی با هنگ‌کنگ در زمین بی‌طرف موافقت کند.

وی افزود: ایران می‌خواهد فیفا را متقاعد کند که در هنگ‌کنگ هرج‌‌ومرج است تا بازی تیم‌های ملی 2 کشور در زمین بی‌طرفی برگزار شود، البته ما هنوز در این رابطه نامه‌ای از فیفا دریافت نکرده‌ایم. بعید هم می‌دانم فیفا درخواست ایران را بپذیرد زیرا هنگ‌‌کنگ هنوز منطقه جنگی و آن‌قدر هم ناامن نیست. کشورهای منطقه و دیگر کشورها هشداری درباره سفر اتباع خود به هنگ‌کنگ منتشر نکردند و به همین‌ خاطر بعید می‌دانم فیفا با درخواست ایران موافقت کند.

مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال هنگ‌کنگ نیز اعلام کرد در صورتی که مجبور به میزبانی از ایران در زمین بی‌طرف شوند، انتخاب آنها کوالالامپور، پایتخت مالزی خواهد بود.

تیم‌ ملی فوتبال ایران 19 شهریور ماه سال جاری در نخستین باز یانتخابی جام جهانی 2022 میهمان هنگ‌گنگ است.

۱۳۹۸/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...